2638
Sök

Montera Saab 9-3 bakfångare på ng900 HJÄLP!

12 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Tjena.
Jag har inhandlat mig en 9-3 bak-stötfångare och hade tänkt montera den på min ng 900.
Nu är det så att fästbalken som sitter på min bil inte passar jämtemot 9-3 fångaren, jag fick inte heller med någon fästbalk. Jag har sett att många har konverterat sina 900 med 9-3 fångare, måste man ha en annan fästbalk,(om så, passar den nya balken i de gamla fäst- hålen i karossen), eller limmar man helt enkelt dit den nya stötfångaren?
Senast redigerat av Twigshill (18 november 2007)

12 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Ingen som vet?

76 Inlägg
16 december 2007
Har samma problem typ på min ng900, har köpt en aero 9-3 front . krockbalken passar men inte sido fästena, "klossarna" som man fäster med kan man flytta över till aero fronten men dom är förkorta så man måste typ plasta om eller nått. skulle gärna passa med hjälp från alla andra som har bytt till 9-3 grejjer från ng900.

12 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Någon med fler idéer?

promo
23 december 2007
Jag köpte min 9-3 viggen stötfångare bak komplett med balk och den passade utan några som helst problem in klockrent, så jag tror att 9-3:ans balk också gör det, misstänker att det är precis samma.

promo
23 december 2007
Bästa är för dig att försöka komma över fästklossarna som ska va till aero/viggen fronten tror jag för blir nog inte helt lätt att plasta ihop detta. Sedan måste också nästan ha innerskärmarna från en 9-3 för att det ska bli helt 100.
VoS skrev:
Har samma problem typ på min ng900, har köpt en aero 9-3 front . krockbalken passar men inte sido fästena, "klossarna" som man fäster med kan man flytta över till aero fronten men dom är förkorta så man måste typ plasta om eller nått. skulle gärna passa med hjälp från alla andra som har bytt till 9-3 grejjer från ng900.

12 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Det svaret tackar jag för!

kapten krok
10 Inlägg
23 december 2007
någon som vet var man kan köpa aero/viggen??

Team Pappa Betalar

Sök