Jag har en volvo 240 -83 med en b21 kan inte vad den heter men de sitter en förgasare med turbo på den så de är en turbo om man ska säga så. Men jag ska sätta i en volvo b230et i den istället så jag undrar om den passar direkt i original fästerna från den som sitter i bilen nu eller måste man bygga om eller ändra något. jag vet att jag får bytta hela elsystemet o sånt. sen så sitter de en växellåda med hydralisk koppling på b230et. men jag har vajer växellåda till min 240. passar en vajer låda till en motor där de har suttit en hudral låda på. hör av er om ni vet något. annars så försök att kolla upp de. hade varigt redigt snällt av er. MVH Dennis:)
Du kan andvända lådan och kopplingen som sitter i din bil på b230 motorn MEN du måste byta svänghjul från b21 motorn till b230 motorn, då b21 har det plana och b230 har det djupa svänghjulet.
Du kan andvända lådan och kopplingen som sitter i din bil på b230 motorn MEN du måste byta svänghjul från b21 motorn till b230 motorn, då b21 har det plana och b230 har det djupa svänghjulet.
Men ska han köra med Motronic sprutet på B230 motorn så måste han ha kvar svänghjulet pga av vevaxelgivarna i bakkant på motorn. han måste även såga ut i sprängkåpan också då.
Ska han bara slänga på förgasarturbo satsen så är det ju bara att byta svänghjul.