2602
Sök

Tickande 850?

338 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Hämtade bilen igår från volvo dom har satt i en ny motor eftersom den förra skar, men nu idag när jag startade den å öppnade huven så tickar de från motorn, e de nån som har nån anning va de kan vara för fel?

684 Inlägg
8 februari 2007
Mange_GVe skrev:
Hämtade bilen igår från volvo dom har satt i en ny motor eftersom den förra skar, men nu idag när jag startade den å öppnade huven så tickar de från motorn, e de nån som har nån anning va de kan vara för fel?

hade också samma problem,, men det löste sig själv,, annars kan du prova byta olja på den,,, men du ska veta att det alltid finns ett litet tickande på dom motorerna...

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

215 Inlägg
8 februari 2007
Hydrallyftarna i toppen som e dåliga kannske ?´

727 Inlägg
8 februari 2007
jepp lyftarna! om den står på tomgång ett tag, tystnar den då?

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

62 Inlägg
8 februari 2007
Det är ventilerna.. De är därför den kanske ha stått länge.. Men de är bara att köra sen går de bort.. Va lika dant för mej.. Stått länge men efter 10 minuter den hade fått stått så försvan de..  De kan vara att oljan har gamal att den har blivit tjock och oljan inte går runt i alla kanaler och så..
Lycka till!

Fartygsingenjör
550 Inlägg
8 februari 2007
Vid kallstart så går lyftarna torra från olja där av tickandet detta försvinner sedan när motorn blir varm och lyftarna får smörjning och är det en ny motor så är det knappast ventilerna.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

94 Inlägg
26 december 2007
mina spridare låter ganska mycket!och de sägs vara ofarligt. men är de ingen fara i längden ens?finns de inget man tjänar på att byta,förutom att man får bort ljudet?

sånt som man häller i tanken som rengör,kan de hjälpa?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
kimen12 skrev:
mina spridare låter ganska mycket!och de sägs vara ofarligt. men är de ingen fara i längden ens?finns de inget man tjänar på att byta,förutom att man får bort ljudet?

Det beror på om tickandet försvinner när motorn blivit varm.
Gör det det så är det ingen fara, alla motorer tickar mer eller mindre när dom är kalla.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

94 Inlägg
26 december 2007
de låter när bilen är varm med,kanske inte exakt lika mycket??

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 december 2007
kimen12 skrev:
de låter när bilen är varm med,kanske inte exakt lika mycket??

Om det nästan försvinner så skulle jag inte oroa mig än.

Är det så att den "kall-tickar" när den blivit varm, det är då som jag hade börjat titta på det.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

151 Inlägg
27 december 2007
Många gör en engineflush för att bli av med ljud i motorer, verkar vara många som är toknöjda med deras resultat. Har hört folk rekommendera att inte göra deras program men dom på klubben som provat är helnöjda, ska själv köra det på R:en till våren http://www.engineflush.se/

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

684 Inlägg
27 december 2007
kolla och lyssna, om det kommer från spridarkåpan, elelr från motorn. Jag fick förklarat för mig om det kommer från spridarkåpan så är det dian spridare och fullt normalt, om det kommer från toppen så är det lyftarna eller ventilerna, men dessa tickar oftast alltid något med.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

34 Inlägg
27 december 2007
Reklamera om det e mindre än ett år  sedan

94 Inlägg
27 december 2007
de låter som de kommer från spridarna.
och de låter även när motorn är varm,är de någon fara då?

Mr White
1 072 Inlägg
27 december 2007
Ingen fara alls...Spridarna tickar oavsett om bilen är kall eller varm..

Sök