2728
Sök

hur mkt klarar en s4

7 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
hej jag undrar hur mkt en s4 motor,låda m,m klarar innan man måste börja byta grejer om man ska trimma!

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 december 2007
ja du...  Hur mycket tål ett snöre... och hur långt är det?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

inte som alla andra...
127 Inlägg
27 december 2007
kan vara bra att du talar om vilken motor du menar.. utgår ifrån att du menar gamla s4an med 2,2liters 20v turbo:
med andra vevstaksbultar och fräsch underdel bör den klara runt 400, sen är det dags för nya stakar. kopplngen kommer nog säga upp sig rätt kvickt bara man överstiger chippning.
ska du behöva oroa dig för lådan så ska du trimma rätt skapligt.

speca mer vad du tänkt dig är det lättare att hjälpa

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

Hertig
182 Inlägg
29 december 2007
Bottendelen i s4 2.7 är exakt likadan som i rs4 2.7 och de går upp till 550HK med standardbotten, drivlinan ger heller inte upp för det.

313 Inlägg
31 december 2007
har själv en 2.7 bit.
s4 original turbos har en tendens att "smälta" har jag hört.(därför nästa alla har rs4 turbos)
jag har 325hk i min och kopplingen har sagt upp sig nu.
ska du ha en s4 motor med drygt 400hk så e de turbona,kopplingen,bensinpumpen som behövs bytas sen klarar resten av delarna påfrestningen.ska du upp i fler hk så behövs antaglingen mkt bytas ut.

detta är vad jag har fåt höra men rätta mig om jag har fel.
Senast redigerat av ezz4 (31 december 2007)

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 januari 2008
ezz4 skrev:
har själv en 2.7 bit.
s4 original turbos har en tendens att "smälta" har jag hört.(därför nästa alla har rs4 turbos)
jag har 325hk i min och kopplingen har sagt upp sig nu.
ska du ha en s4 motor med drygt 400hk så e de turbona,kopplingen,bensinpumpen som behövs bytas sen klarar resten av delarna påfrestningen.ska du upp i fler hk så behövs antaglingen mkt bytas ut.

detta är vad jag har fåt höra men rätta mig om jag har fel.

Det är i FAS 1 S4, dom åtgärdade turbo och grenrör om ja inte har fel när FAS 2 kom.
Sen är inte växellådorna så jättebra i den här bilen. Och dom är dyra att byta.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

246 Inlägg
1 januari 2008
500hk rätt slätt..
Audi gör bilar o motorer med potensial..
Dom tål massor av stryk..
Så trimma på..
Men vill du plocka ut 600-700hk så krävs andra  grejor..

Sök