3518
Sök

Ersätta orginal stereon i S70:n(sc-805)

5 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag hade tänkt ersätta sc-805:an med en ny stereo efter som orginalet har stora problem att läsa brända skivor.

Den jag kommer köpa är Pioneer DEH-3900MP (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=149333)

Vad jag förstår så är det en helt okay stereo med pre-out om man senare vill sätta in en aktiv sub.

Jag har dock ett par frågor.

1. Var får jag tar på en Panel adapter så att det inte bara blir ett stort tomt hål under/över den nya stereon?
2. Behöver jag någon kabel adapter eller kommer det bara vara till att koppla in?
3. Det finns 8 högtalare i bilen, hur fördelas detta på en stereo som har 4 kanaler?
4. Slutligen hur tar jag ut befintliga stereon(SC-805) utan någon åverkan på något annat?

4 822 Inlägg
4 januari 2008
snowjim skrev:
1. Var får jag tar på en Panel adapter så att det inte bara blir ett stort tomt hål under/över den nya stereon?
2. Behöver jag någon kabel adapter eller kommer det bara vara till att koppla in?
3. Det finns 8 högtalare i bilen, hur fördelas detta på en stereo som har 4 kanaler?
4. Slutligen hur tar jag ut befintliga stereon(SC-805) utan någon åverkan på något annat?

1 finns hos din lokala volvobutik, finns antingen ett fack eller en kasset som man sätter cd skivor i
2 du behöver en adapterkabel från ISO till 850/X70, finns hos alla bilstereobutiker och säkert på biltema med
3 precis som med orginal stereon, fram kanalerna kör framdörrarna + diskanterna på i-brädan, bak kanalerna kör bakdörrarna + hatthyllan
4 är väll en grej på varje kortsida på stereon som man trycker in om sedan åker längre ut och som man sedan drar ur den i

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök