2677
Sök

Mellanregister problem!

97 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Hej mitt namn e david cool (David_G) och har ett litet problem med att få mellanregisterna att ge bra effekt. jag har en volvo 940 o tror att problemet ligger i att jag inte har så stor plats för högtalarna. detta skulle då göra så att ljudet inte får någon "resunanslåda".... finns det något sätt att lösa detta o vad e bra saker för bra pris?

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!

340 Inlägg
3 januari 2008
enklaste jag kommer på är att du dämpar diskanterna något och på så sätt lurar örat så att säga. Men att bygga in mellan registerna i låda vore kanske bäst

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 januari 2008
David_G skrev:
Hej mitt namn e david cool (David_G) och har ett litet problem med att få mellanregisterna att ge bra effekt. jag har en volvo 940 o tror att problemet ligger i att jag inte har så stor plats för högtalarna. detta skulle då göra så att ljudet inte får någon "resunanslåda".... finns det något sätt att lösa detta o vad e bra saker för bra pris?

1. Hur har du dem monterade?
2. Vad är det för element
3. Vad har du för drivning på dem?

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

97 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
jonash skrev:
David_G skrev:

1. Hur har du dem monterade?
2. Vad är det för element
3. Vad har du för drivning på dem?

/Jonas

Dom är monterade på sin orginalplats i dörren.
Jag provae en kompis GAS högtalare men gjorde inget.
sen har jag ett par 6*9 i hatthyllan. ska kanse köpa ett par dls i stället.
Jag driver dem med ett 4*200w slutsteg

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!

97 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
newBadboy skrev:
enklaste jag kommer på är att du dämpar diskanterna något och på så sätt lurar örat så att säga. Men att bygga in mellan registerna i låda vore kanske bäst

jo jag har tänkt på det oxå...men har ingen plats för en låda i kupeeutrymet liksom... kanske kan sätta en låda på mittensätet där bak som man kan plocka bort när man vill.

1 400 Inlägg
4 januari 2008
Dämpa plåten i dörren med en bra dämpmatta och bygg ett par bra o täta bafflar så blir det väldig skilnad

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

97 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
micke7406 skrev:
Dämpa plåten i dörren med en bra dämpmatta och bygg ett par bra o täta bafflar så blir det väldig skilnad

Bafflar? hur menar du med det?

Sök