2938
Sök

Vilken ET kan jag ha på min 323Ci e46??

185 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Tja. Har hittar fälgar jag gärna vill ha, men ET:n är 35mm...Tror original ET är 42 eller 47...Kan jag ha dessa fälgarna ändå?? Bredden på dem är 8...Bilen är ganska låg får jag säga...vet inte hur mkt sänkt den är...

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
8 januari 2008
Om du har fälgen på så kan du ju mäta från kanten på fälgen till skärmkanten, och se hur mycket du har kvar. Original ET=47 och du ville ha 35, det innebär ju att du kommer få fälgen 12mm närmre skärmen.

Edit: Förresten är det en E36´a du har.
Senast redigerat av NoXXaN (8 januari 2008)

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

185 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
den gamla är en e36 ja, den nya jag köpt är en e46...men jag har inte fälgen, har ej beställt den än..vill försäkra mig om att det verkligen fungerar med den ET:n...

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
8 januari 2008
Jag fattade att du inte hade den nya fälgen för då hade du ju inte ställt frågan. Men et är ju förskjutning från centrum och det är ju samma oberoende av vilken fälg du har.

Med andra ord, mät på den fälgen som sitter där nu. Antar att det är original och då vet du ju ET.

185 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
plåtfälg med vinterdäck...varifrån ska jag mäta exakt?

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
8 januari 2008
Men då är det inte säkert att det är samma ET som du har på dina sommarfälgar. Jag tror dock att det är det. 99% övertygad om att det är samma ET. Du ska mäta från fälgkanten. Alltså på den yttersta punkten av fälgen. Lämpligvis högst upp så du ser hur långt det är till skärmkanten. Hoppas jag gjorde mig förstådd.

xcOOb
388 Inlägg
8 januari 2008
autopower.se

bredden är inget problem om du har rätt et..

185 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
NoXXaN skrev:
Men då är det inte säkert att det är samma ET som du har på dina sommarfälgar. Jag tror dock att det är det. 99% övertygad om att det är samma ET. Du ska mäta från fälgkanten. Alltså på den yttersta punkten av fälgen. Lämpligvis högst upp så du ser hur långt det är till skärmkanten. Hoppas jag gjorde mig förstådd.

ok ska göra det! Fälgens ET bör alltså vara 47mm, och om det finns plats för 12 mm till mellan fälg och skärmkanten så fungerar det alltså med den fälgarna med ET35?

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
8 januari 2008
Japp det stämmer bra det. big_smile Lycka till.

Sök