2857
Sök

Fulbesiktning?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#1
En kompis har en 350z och dubbelturbokit från soundpeformance är antågande...
Någon som känner till ett fint sätt att få denna besiktigad?
Gärna närheten av gbg +-10mil

Sky´s the limit...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 januari 2008
#2
plocka bort innan besiktningen? inte en chans att den kommer igenom möjligtvis om har massa pengar att muta besiktnings mannen med...


Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#3
MeloveGolf skrev:
plocka bort innan besiktningen? inte en chans att den kommer igenom möjligtvis om har massa pengar att muta besiktnings mannen med...
Alternativ 2 låter mer lockande... Det är en del som ska ändras utöver turbokitet, och bygga om inför varje bes. är tyvärr inget alternativ =/

Tack ändå!

Sky´s the limit...

Whitetrash
589 Inlägg
12 januari 2008
#4
Blir väl till att registreringsbesiktiga?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
12 januari 2008
#5
bygg med bra brommsar osv så brukar det gå rätt bra att besiktia.  Bara avgasvärdena blir gokända.

Mvh Dennis


Golle
448 Inlägg
12 januari 2008
#6
__Marcus skrev:
Blir väl till att registreringsbesiktiga?
Kan inte regbesiktiga med en konverterad motor, byta till en motor med turbo från början kan gå, men det krävs mycket jobb. Läs den klistrade tråden angående detta: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#7
Kanske uttryckte mig lite klumpigt... ska förklara mer exakt:

Iom turbokonverteringen och nästan dubblering av effekten, så är det en hel del till som kommer behöva bytas, avgaskraven kommer inte blir godkända, och bygga om inför varje besiktning har vi tyvärr inte redskap (eller riktigt kunskap) för.

Det går inte att få igenom en turbokonverterad sugis som jag fattat det, men jag och ett par bekanta kände en snäll nisse som fixa igenom våra bilar ändå, denna person sitter tyvärr i fängelse och finns inte längre tillgänglig så att säga..

Är det någon som känner till en annan nisse av detta slag?
kanske är bättre att PM:a för att bevara integriteten, vore otroligt tacksam för hjälp, och detta må låta "amatörmässigt" men så ligger de till...

Sky´s the limit...

Golfare
164 Inlägg
12 januari 2008
#8
Rushman skrev:
Kanske uttryckte mig lite klumpigt... ska förklara mer exakt:

Iom turbokonverteringen och nästan dubblering av effekten, så är det en hel del till som kommer behöva bytas, avgaskraven kommer inte blir godkända, och bygga om inför varje besiktning har vi tyvärr inte redskap (eller riktigt kunskap) för.

Det går inte att få igenom en turbokonverterad sugis som jag fattat det, men jag och ett par bekanta kände en snäll nisse som fixa igenom våra bilar ändå, denna person sitter tyvärr i fängelse och finns inte längre tillgänglig så att säga..

Är det någon som känner till en annan nisse av detta slag?
kanske är bättre att PM:a för att bevara integriteten, vore otroligt tacksam för hjälp, och detta må låta "amatörmässigt" men så ligger de till...
hahaha...shit..

lås tråd kanske?

945 Inlägg
12 januari 2008
#9
hahahaha.....om nån moderator hittar den här tråden så blir den garanterat låst....du uppviglar ju till brott *S*

blinka blått om du vill rejsa!

Administratör
11 858 Inlägg
12 januari 2008
#10
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök