vet nån hur många db en bil får låta max för att gå igenom bilprovningen? på min volvo 854 Glt 96-a har ja tagit bort bakre ljuddämparen å dragit rakt rör t en japsdämpare me 5 tums utblås! mätte med telefonen å ja har 85 db på tomgång nu!!!! tacksam för svar
Det är väl olika för olika bilar. Tror det ska stå max db-gräns i registreringsbeviset. Det gör det i alla fall i mitt, men lite äldre bilar vet jag inte.
Ahh, älskar när folk kommer med fakta, istället för: jag tror, va det inte.... osv.. Tummen upp:)
Sorry för ot.
Ja synd att inte alla "tror-allt-har-för-mig-att" osse letar fakta först.. alltid en jedra massa gissande hit o dit... tror det var... har för mig att...
Dom som "tror-allt-har-för-mig-att" spara ovanstående länk så har ni att kolla i sen..
Ska man krypa till korset så har ja själv blivit fel informerad av den tekiska supporten tidigare där ja fick det berättat att det var en objektiv bedömmning från gubbe till gubbe om vad den i sig tyckte var störande. MEN,efter att man påtalade detta i en tråd en gång så fick man sen smisk på fingrarna av nån som postade länken ja själv postade i denna tråd.
Där av att fakta talar för sig själv och spekulationer talar utan sig själv.