Finns det någon här som har nån enfarenhet av just detta filter? Det är väl de bästa att ha avskärming va?
Sen en lite fråga till..kanske en dum fråga:) men måste man tvätta filtret mycke oftare på vintern, när de e snö och mycke grus på vägarna? kanske en självklarhet:)
Det tycker jag att ni skall göra! Avskärmningen är ju till för att så mycket kall luft skall komma in och att motorn inte skall ta värmen från motorn! Ang skit så är det ju bara att spola av och slänga på lite filterolja! Sedan får ju bilen ett lite mysigare ljud! Tex min T4 jag hade hördes inte turbon ngt men när jag fick på mitt filter så fick jag ett litet lagom gött pysljud! Och ett lite mer moohhhaha ljud under huven!
Jag sitter på en T4, bilder på väg upp, med lite chip trim, avgas system från BSR och funderar på att pytsa ut oengar för ett Opti Flow. Det som gör att man är lite osäker är just ljudet. Hurvida det kommer att vara "störande". Väldigt svårt att svara på ja. Men alla tips på området är hjärtligt välkomna.
Jag sitter på en T4, bilder på väg upp, med lite chip trim, avgas system från BSR och funderar på att pytsa ut oengar för ett Opti Flow. Det som gör att man är lite osäker är just ljudet. Hurvida det kommer att vara "störande". Väldigt svårt att svara på ja. Men alla tips på området är hjärtligt välkomna.
Det beror ju helt och hållet på vilka ljud du uppfattar som störande, du har ju t.ex sportavgas på? Med luftfiltret kommer du höra lite mer insugsljud, tänk dig när du blåser i ett sugrör eller liknande, även kommer dumpen troligen höras en del mer när du släpper på gasen. troligen kommer motorn även låta lite lite murrigare, djupare..
min bil gick bäst med sportfilter i originalboxen. optiflow suger mer värme i synnerhet vid stadskörning, så det gick bort för mig efter två veckor.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Om du ska ha ett öppet filter gör som mig. Fixa en avskärmning, kapa till ett snyggt lufthål (alternativt sätt dit ett litet scoop) på motorhuven som leder in friskluft till filtret. Då har du fixat till problemet med för varm luft till filtret.
Om du ska ha ett öppet filter gör som mig. Fixa en avskärmning, kapa till ett snyggt lufthål (alternativt sätt dit ett litet scoop) på motorhuven som leder in friskluft till filtret. Då har du fixat till problemet med för varm luft till filtret.
Helt rätt, jag tog det dock ett steg längre
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-