luftmassemätare???

Evolve-Dream
9 oktober 2005 · 7 Inlägg

Hur fan är det angående öppet filter på senare golf gti motorerna/audi tt..(1,8t) många säger att de ej funkar och att du förstör luftmassemätaren efter en stunds körning med öppet filter? hur är detta? hopaps på en bra förklaring.. ! //

n0jas OEM <3
9 oktober 2005 · 194 Inlägg

Du förstör LLM om du inte oljar in de rätt och de får för mycket varm luft ! monterar du de rätt från början så fungerar de nog utan problem ! man ska också se till att de sitter fast ordentligt så de inte ligger och "Fladdar/Skakar" Det kan också förstöra LLM .. Jag har monterat en del Öppna filter på mina polares bilar .. Bland annat en Golf GTI 2001 .. De går fortfarandesom en klocka ! MVH Jonas smile

These days ♪♫
BoraV6
9 oktober 2005 · 677 Inlägg

Se till att köpa ett riktigt bra filter och olja in det enligt instruktion så ska det funka. Problemet brukar väl vara att oljan tränger igenom filtret eller att man oljat för mycket.
Och om du har ett dåligt filter som släpper igenom för mycket skit.

Evolve-Dream
9 oktober 2005 · 7 Inlägg

tack tack!! kunnigt  folk! skitbra!

TommyI
9 oktober 2005 · 60 Inlägg

Oljar du in det för mycket följer oljan med in i massemätaren och sätter sig på  platinatråden/plattan som brinner upp då. Så var noga med oljningen.

Tommy

fr3drik
9 oktober 2005 · 342 Inlägg

Zebbe skrev:
Hur fan är det angående öppet filter på senare golf gti motorerna/audi tt..(1,8t) många säger att de ej funkar och att du förstör luftmassemätaren efter en stunds körning med öppet filter? hur är detta? hopaps på en bra förklaring.. ! //

får man fråga varför du ska ha ett öppet filter..? smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Evolve-Dream
9 oktober 2005 · 7 Inlägg

fr3drik skrev:

Zebbe skrev:
Hur fan är det angående öppet filter på senare golf gti motorerna/audi tt..(1,8t) många säger att de ej funkar och att du förstör luftmassemätaren efter en stunds körning med öppet filter? hur är detta? hopaps på en bra förklaring.. ! //

får man fråga varför du ska ha ett öppet filter..? smile

svar: för att få ett finare insugsljud/sammt i vissa fall ett råare dump ljud!!!smile

Evil_E
4 februari 2008 · 111 Inlägg

Snackade med VAG ang LLM och de berättade att på min GTI (05'a) sitter LLM innan filter = inget stort problem! (iafl med filter i originalburk som jag har)
Olja dock med måtta vid tvätt av filter!!

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang