2644
Sök

Bultj*ävel av

1 311 Inlägg
2 februari 2008
Köp en sats av den nya typen av griskukar.. de är fyrkatiga och inte felgängade i en spiral, tappar du taget kan du bara ta ett nytt omtag med de utan att bulten går isönder!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Ace Ventura
1 240 Inlägg
2 februari 2008
Är de nån som har en bild på en sånn här grispitt?

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
2 februari 2008
Finns olika varienter som du kan se bild på här.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Mercedes_16v skrev:
Den med att svetsa fast en mutter på ska man passa sig lite för... ofta funkar det, men de e ju bulten som expanderar av värmen så de finns risk att den nyper mer... Grejerna från biltema funkar kalas! Har använt det ett flertal gånger å de e bara en gång som det inte funkat(berodde på gravrost) Lycka till å skriv hur du gjorde...

Hade isär skitren idag igen, visade sig till min glädje att bulten sticker ut 2-3mm från blocket. Ska fixa detta imon tänkte jag... Borde gå att få tag runt den med en räjäl tång. Kan väl också funka att göra ett spår i sjävla kortsidan på bulten och bara skruva ur den med en vanlig mejsel eller? Men funderar på att köpa nåt kit, är väl inte sista gången man råkar ut för pajjade bultar. smile MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

946 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
AtroxS2 skrev:
Det som är mest retsamt är dom brukar sticka ut precis för lite.. smile

2-3mm borde väl räcka för att få tag om bulten med en bra tång?
MVH

946 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Nu så är allt fixat. Köpte en "muttertång" idag och det var inga problem att få ut bulthelvetet med den. Nu verkar allt funka, nåt litet dropp vid röret som går från värmepaketet men efterdrog bult/mutter litegrann så nu verkar det tätt.

MVH

Sök