3337
Sök

privat ägande av bilverkstad, Om bilarna blir stulna , Vad?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
som rubriken helt sagt..
ja funderar på att starta någon sorts bilverkstad senare i livet när ja är vuxen och då slog mig tanken att.. om man har bilar över natten som firmor brukar bli tvugna att ha.. för att ägaren inte kan hämta den då, eller att det blir en liten försening... Men om man då stänger allt och låser allting en kväll när man ska hem och sen då dagen efter på morgonen ser att låsen är uppbrutna och..Vi säger att nästan alla bilar är borta (7 stycken säger vi)..
va fan ska man ta sig till då?.
ja först så lär ju (Jag då) bli skogstokig, sen skämmas som fan när ja ringer och säger det till ägarna...
och då kommer ju dom också bli skogstokiga såklart..

Så frågan är då, vad ska man göra? Blir jag som ägare tvungen att betala alla bilarna eller Vad?.
skulle va en schyst tanke och få veta vad man ger sig in på när man kanske startar verkstad...

Det är ju så att man får inte ha nått ifred i dagens läge, det är därför ja undrar...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Whitetrash
589 Inlägg
5 februari 2008
Hörttalas om försäkringsbolag?
Visst blir man väl arg och besviken, men försäkring lär du nog ha.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Är 16 år och har inte kollat runt sådär jätte mycket.. Men okej.
Tänkte bara få en liten snabb uppfattning om hur det är.. men täcker sånt skit alla jävla bilar då? om dom nu skulle bli stulna ?.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Whitetrash
589 Inlägg
5 februari 2008
Garanterat täcker dom det, såvida du betalar din försäkringspremie varje gång det är dags för det.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Klyphuggare
328 Inlägg
5 februari 2008
ExXtr3me skrev:
Är 16 år och har inte kollat runt sådär jätte mycket.. Men okej.
Tänkte bara få en liten snabb uppfattning om hur det är.. men täcker sånt skit alla jävla bilar då? om dom nu skulle bli stulna ?.

Nej försäkring täcker ej bilar av märkena Ford, Volvo, Opel, Mazda, men om du skaffar en speciell ferarri verkstad så ska det nog gå bra för dom är vanligtvis försäkrade.

glhf

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Okej okej ,tackar smile

Men sur lär man ju jävlarannama bli ;P . Skulle jag ha blivit iallafall...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

583 Inlägg
5 februari 2008
Sålänge din verkstad håller måtten som försäkringsbolagen vill ha med säkerhet så tror jag nog det kommer täcka allt.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

workoholic
146 Inlägg
6 februari 2008
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3910  men du får själv kolla vad du har för ansvar mot kunden. kolla främst under konsumenttjänstlagen

DFFL
9 020 Inlägg
6 februari 2008
Klart som fan att försäkringen även täcker kundbilar som står parkerade på en låst gårdsplan oavsett anledning över natt.

Det är sådant som försäkringsbolag är till för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
7 februari 2008
Vi har en värdeförsäkring både för utrustning och hela fordon som kunden äger.
Gäller både total stöld, skadegörelse och inbrott både inne ifrån lokalerna och från parkeringarna.

Problematiken är att man vill ju inte betala mer i försäkring än man behöver, så ibland blir det ett jäkla ringande till försäkringsbolaget för att öka upp värdet under några dagar.

Som exempel, skulle en kundbil bli stulen ifrån oss är självrisken 15.000 +moms och kunden går helt skadelös ur situationen, täcker bilens värde + 30.000kr i extrautrustning, t.ex. stereo, gps..

Sök