Nissan primera gt original 150hk trim,större grenrör,2,5tum avgas, trimkam,kamdrev, sportluftfilter, hur många hk? får man av de? gör de nåt skillnad? är de värt pengarna?
Chip finns nog inte ens och om det skulle finnas så är det inte värt pengarna.
Jag köpte OBX grenrör via www.speedworks.se, för under 3000 kr ,vilket enligt diverse tester ska ge 10-15hk och enligt mig blev bilen väsentligt piggare.
Du kan även sätta ett öppet luftfilter och bygga så att den suger i sig kalluft. Se tips på länksidan.
Nästa steg är att sätta i vassare kammar, ca 5000kr, och byta till lättare remskivor.
Efter det kan du mappa bilen för att få en finare och bättre effektkurva samt möjligtvis få lite fler hästar. Dyrt men bra att göra om man vill vara seriös.
nån som kan ge mig en sida där man kan köpa grenrör,avgas, allså delar som ska ge 30hk en o samma hemsida helst för då blir de billigare om man köper o samam frakt:P
nån som kan ge mig en sida där man kan köpa grenrör,avgas, allså delar som ska ge 30hk en o samma hemsida helst för då blir de billigare om man köper o samam frakt:P
Har ej en sida men vet en kille som tar hem sådant som har rimliga priser.. MR NX eller NZ på Nissanforumet prata med han så kan han nog fixa fram saker å ting:) för mig han tar ca 3000 för x-traktor. resten är bara fråga:)
1000:-/hk? har hört o läs på nissan forum att större grenrör bara de kan ge mellan 15-20hk. avgassystem kan ge några små hk där och sen sportluftfilter de förväntar jag mig inte några hk direkt utan ljudet:P vi säger ca: 10,000tusen har du nästan 20hk de lär va skillnad? om original är 150hk?
1000:-/hk? har hört o läs på nissan forum att större grenrör bara de kan ge mellan 15-20hk. avgassystem kan ge några små hk där och sen sportluftfilter de förväntar jag mig inte några hk direkt utan ljudet:P vi säger ca: 10,000tusen har du nästan 20hk de lär va skillnad? om original är 150hk?
1000:-/hk är en sån där tumregel som man brukar använda sig av när det gäller att trimma sugisar. Men en tumregel är ju alltid en tumregel, dvs passar inte på alla modeller etc etc. Det verkar ju som att Primeran har väldigt lätt att få lite snurr i sig.
Med 20 extra hästar borde det märkas att du får bättre bottendrag eller liknande, och några av de andra moddsen listade i denna tråd kan jag tänka mig ger lite annan karaktär på motorn trots att den för den skullen inte blir så mycket snabbare.