3373
Sök

Högtalare fladdrar

161 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Egentligen är det på min stereo hemma, men hur som helst... basen på ena högtalaren fladdar och spelar okontrollerat, är det själva elementet som det är fel på då, eller förstärkaren, delningsfiltret? Kände på konen och den kändes jätte lös och slapp i upphägningen eller vad man ska säga. Vad är det som är dags att bytas? tongue

27 Inlägg
19 februari 2008
Ingen aning, men mina Cerwin Vega 10:or gör likadant... Låter bra ändå, så jag antar det är ok...

161 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Men jag tycker inte mina låter bra nu tongue

27 Inlägg
19 februari 2008
Då är det värre... tongue Måste ju finnas någon här som har koll på sånt?

21 761 Inlägg
19 februari 2008
alexandern skrev:
Egentligen är det på min stereo hemma, men hur som helst... basen på ena högtalaren fladdar och spelar okontrollerat, är det själva elementet som det är fel på då, eller förstärkaren, delningsfiltret? Kände på konen och den kändes jätte lös och slapp i upphägningen eller vad man ska säga. Vad är det som är dags att bytas? tongue

Vad är det för sorts högtalarlåda, sluten eller basreflex?
Sitter basen tätt mot baffeln?
Syns det någon spricka i upphängningen?

23 Inlägg
19 februari 2008
alexandern skrev:

låter nästan som om den är sprängd, en av mina 8" lät så och det visade sig iaf att den va sprängd.

161 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
jag har kommit på helt själv vad som är fel nu. det är delningsfiltret! köp aldrig prosons högtalare, delningsfiltren måste fan va gjorda på dagis.

Sök