3175
Sök

Dansk politiker vill ha SKÅNE

7 Inlägg
24 februari 2008
jao, men då kan danmark bli svenskt istället big_smile

disorder, disturbance, tumult, confusion.

804 Inlägg
24 februari 2008
hylla skrev:
om vi skulle bli danskt då skulle vi ha en passkontroll vid skånes gräns

Med vägtullar, 500kr/passagen, så kan ni ha era roliga bilturer till dk och de och handla sprit. wink

7 Inlägg
24 februari 2008
jo visst, men när man kommer ner där så vet man inte va dom säger :S

disorder, disturbance, tumult, confusion.

blacken
24 februari 2008
Zairon skrev:
Ska jag vara ärlig så är nästan stockholmska värre än skånska roll

så sluta klaga på skåningar, dom har det inte lätt längst ner i landet ;D

Det är ganska dumt att hacka på skåningar, visserligen så har dom en ganska svår dialekt men vilket landskap har inte det?. Jag tycker att det är ganska trevligt i skåne så länge man inte börjar att dumma sig mot dom med dialektala skillnader.  Myten att skåningen ska vara "seg",dryg och dum får man nog skylla på dom initiala 08:or som var lite isolerade på dom små holmarna vid Mälarens utlopp. smile
Senast redigerat av blacken (24 februari 2008)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
24 februari 2008
Fick erfara igårkväll hur interligenta skånigar är... så jag drar alla över ett stort stup o säger GE BORT SKITEN!!!!!

Man kör inte 150 igenom en folkmassa på ett race!!!

Sump Runk Rätt O Slätt!

804 Inlägg
24 februari 2008
HyperSonica skrev:
Fick erfara igårkväll hur interligenta skånigar är... så jag drar alla över ett stort stup o säger GE BORT SKITEN!!!!!

Snarare du som påvisar hur intelligent du är om du tror det bara sker av skåningar och inte i resten av landet. roll

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
24 februari 2008
baaki skrev:
HyperSonica skrev:

Snarare du som påvisar hur intelligent du är om du tror det bara sker av skåningar och inte i resten av landet. roll

Hal aldrig varigt med om nått sånt tidigare... alla brukar veta vad som gäller på ett race... men inte då...
och senare påstog nissen att han har håll på o räjsa i massa år.....

Jag står fasst vid vad jag sa... Bort med skåne! Trots att jag har halva min släckt därnere!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Rörpulare
1 453 Inlägg
24 februari 2008
Ja tycker skåne ska va kvar kul och ge bort 1/3del av landet till danmark :S då blir vi ju inte störst längre i norden wink måste ju se på helheten löjligt och ge bort land bara sådär pinsamt förfan- snarare att vi tar över danmnark och konverterar om dom till svenska! Nää vill dom ha de är de bara kma och slåss för de! Pisamt å säga att man har släkt i danmark!
Senast redigerat av E30Tompa (24 februari 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Yrkesförare
1 073 Inlägg
24 februari 2008
HyperSonica skrev:
baaki skrev:
HyperSonica skrev:

Hal aldrig varigt med om nått sånt tidigare... alla brukar veta vad som gäller på ett race... men inte då...

Jag står fasst vid vad jag sa... Bort med skåne! Trots att jag har halva min släckt därnere!

Och jag stör mig på folk som inte kan stava. Bort med dom roll

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
24 februari 2008
Tega skrev:
HyperSonica skrev:
baaki skrev:

Och jag stör mig på folk som inte kan stava. Bort med dom roll

jag stör mej på folk som göt rolleyes hela tiden ;P he he

Sump Runk Rätt O Slätt!

385 Inlägg
24 februari 2008
Haha, lite smårolig tråd! Danska och skånska är ju verkligen inte samma sak. Jag fattar förmodligen inte mer danska än någon från sthlm. Och en dansk förstår faktiskt rikssvenska bättre än skånska då de upplever skånskan som lite slarvig tongue
Men att säga att "ni" ska ge Skåne till Danmark bara för att ni inte förstår "oss" e ju bara bullshit. Klart som fan ni förstår oss. Dock så kan vissa äldre personer och vissa bönder snacka lite mer extremt, för att inte tala om skitfult. 
Vi snackar lite annorlunda svenska jämfört med stockholmarna (tack o lov), men det gör ju norrlänningarna och gotlänningarna också. Och göteborgarna, och smålänningarna, och dalmasarna... osv osv! Så lägg ner! Skåne tillhör Sverige lika mkt som alla andra landskap.

Rörpulare
1 453 Inlägg
24 februari 2008
Kan ju inte bara gebort så mkt land bara sådär... Och klart som fan man hör va dom säger har min morfar på besök en ggn om året och visst fan förstår polarna mina han haha! samtidigt som dom har lite roligt åt de. Nää ska dom ha de får dom som sagt slåss för de! måste ju behålla vår position som stört i norden!
Senast redigerat av E30Tompa (24 februari 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Master
179 Inlägg
24 februari 2008
Varför kan vi inte skänka Gotland till Estland om vi ändå är igång o skänker bort vårt land xD Gotländska är det ju inte en jäkel som förstår och ingen åker ju dit heller längre.. Det bara ligger där ute i havet helt oberört..

Skåne ger ju oss lite, dom har Sveriges 3e största stad, jordbruk, nära till Tyskland och Danmark.. Men Gotland, vad finns där? Ett par lodräta stenar, får och en mur..
Senast redigerat av Deathcore (24 februari 2008)

321 Inlägg
24 februari 2008
Deathcore skrev:
Varför kan vi inte skänka Gotland till Estland om vi ändå är igång o skänker bort vårt land xD Gotländska är det ju inte en jäkel som förstår och ingen åker ju dit heller längre.. Det bara ligger där ute i havet helt oberört..

Skåne ger ju oss lite, dom har Sveriges 3e största stad, jordbruk, nära till Tyskland och Danmark.. Men Gotland, vad finns där? Ett par lodräta stenar, får och en mur..

Gotland är ju ett av de största turistmålen i Sverige. cool Du har ändå en poäng.

Autonom
24 februari 2008
Varför ge bort mark?

Master
179 Inlägg
25 februari 2008
HardCore skrev:
Deathcore skrev:

Gotland är ju ett av de största turistmålen i Sverige. cool Du har ändå en poäng.

Mjao, kanske för er som inte bor en båttur därifrån ;D haha

Men vafan, Brösarps backar och Österlen i sin helhet slår Gotland med bil-längder.. Har man kört backe upp och backe ner på Österlen så vet man vad jag snackar om smile

putte-p
25 februari 2008
Kom an danskjävel! Å andra sidan gav dom oss en gratis seger i fotboll tack vare en handlingskraftig dansk. Kanske ska dom belönas med Skåne trots allt!

Sleeper
3 084 Inlägg
25 februari 2008
Skåne = Sveriges blindtarm lol

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 februari 2008
men lägg av.. är nån i hela tråden seriös!?!??! yikes

hur jävla sjukt är de inte o ge bort en bit av sitt land för de första? o för de andra fattar ni inte hur mkt man förlorar på det ekonomiskt och matmässigt osv...  fan ni tänker med arslet eller så är ni bara barnsliga!
fan ge bort halva nederdelen av landet till DK o hela lappland till finnarna så får vi väll se hur de går?
idioti kallar jag detta!

sluta gå emot det egna folket ! ska ni vara på nått finns de annat att gå på som inte heller pratar så man förstår...

skärpning!roll

Sök