3816
Sök

Konstigt ljud i basarna

180 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Kopplade in mina basar i mina 2 nya byggda lådor, har haft ljudet urkopplat över vinterna också, sen när jag  kopplade in dem så lät dem helt konstigt. det dunkar skit fint å så inne i bilen, men om man går ut ur bilen så låter det inte alls lika mycket på utsidan, det hörs knappt att man har musik på och när man öppnar bagage luckan så låter det helt skummt, typ ekar å så, någon som vet vad felet kan va? tacksam för svar.

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 februari 2008
En kompis hade ett liknande fenomen, det visade sig vara en högtalarkabel efter steget som hade skavt mot karossen så att en kanal jordade. Vet inte hur du har monterat steget, men låt inte dess chassi komma i kontakt med karossen. Det kan bli störningar då.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

180 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
En kompis hade ett liknande fenomen, det visade sig vara en högtalarkabel efter steget som hade skavt mot karossen så att en kanal jordade. Vet inte hur du har monterat steget, men låt inte dess chassi komma i kontakt med karossen. Det kan bli störningar då.

Aa okey, kanske e det som e felet, för allt ligger huller om buller i bagaget nu, skulle ju bara provspela dem. tackar så mycket.

Sök