3402
Sök

GPS - via datorn eller separat

62 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Hejsan!
Jag har precis slängt in en bärbar dator i handskfacket och kopplat till en skärm. Mestadels för att köra multimediaanläggningen på.

Men nu har jag kommit på att jag vill ha GPS i bilen med. Det vore ju underbart om det gick att få via datorn. Jag har förstått att det finns lite olika programvaror för GPS via PC. Dels enkla som Freedrive, och Mapmonkey och även dyrare ifrån t ex Microsoft.

Jag har provat lite trialprogram och liknande utav Mapmonkey, lyckas få det att fungera men senaste uppdateringen står sig till 2004, vilket jag tycker verkar lite dåligt. Eller behöver jag inte oroa mig för det. Hur ofta behöver såna program uppdateras?

Funderingarna har gått i baonrna att istället köpa mig en separat GPS som säljs i vilken Sibabutik som helst. Men har man då fria uppdateringar och såhär eller hur fungerar det då?

Skulle alltså helst vilja ha det via datorn och bara en GPS mottagare via USB men... det där med 2004 avskräckte mig lite. Hade jag abra hittat en "uppdatera"-knapp i programmet så hade ju det varit löst.

Nu är det upp till er experter på området att hjälpa mig få igång navigering i bilen ...På ett eller annat sätt smile

Sök