3027
Sök

corrado vr6 "flames"

70 Inlägg
28 februari 2006
Trådstartare
denna corradon måste ju ha en sån flamer eller nåt
http://video.google.com/videoplay?docid … &q=vr6

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

425 Inlägg
28 februari 2006
Heftigt!!!   smile

"förgasarsmällar" ..ne det är nog en sån där flamer =S

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

657 Inlägg
28 februari 2006
Den verkar ju vara duktigt trimmad iom att det står att den har bi-turbo så jag skulle troa att det är ett eftermonterat varvstopp som ser till att det blir så där, inget ovanligt på trimmade bilar

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

904 Inlägg
28 februari 2006
Är inte dedär PIPENS gammla corre? är iaf budget trimmad dubbeltrubo och sen lounch controller om jag minns rätt..

EDIT från streetrace402 forum

Lufsen skrev:
En liten fråga angående smällarna..... Vad är det egentligen som orsakar smällarna? Det är ju knappast respons eftersom det bara smäller sporadiskt vid vissa växlingar och ibland hur som helst, när som helst..... Sen tycker jag att bilen smäller extra mycket när det sitter en passagerare i.... Är det nån knapp (därav passagerarens närvaro) eller liknande som skjuter ut en liten soppados? Bara en liten fundering....

Pipen använder en så kallad varvtalsregulator som man köper på typ dalhems, den kan man ställa vid vilket varvtal den ska bryta tändningen vilket gör dem extrema avgassmällarna, den är inställd på 6500rpm.

I andra scenen när han står still och de smäller som satan har han en knapp på ratten som han håller in samtidigt som han håller full gas och på grund av knappen så bryter den tändingen vid 4500rpm, de kallas launch controll och har laddtryck på 0.4bar på startplattan... fränt som fan men de känns fint i golvet på bilen när de smäller, haha!
Senast redigerat av MrVain (28 februari 2006)

De ska va gött å leva

70 Inlägg
28 februari 2006
Trådstartare
okey jag  hajar

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Sök