2942
Sök

Bilen stendör, men startar igen efter några försök, Läs mer, hjälp sökes

Darth Vader
1 644 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Renaulten började krångla nu ikväll. När man kör (detta har hänt 3 ggr) så kan bilen bara stendö, varvräknaren går i bott och motorn tänder inte. Man stanna tillslut och får då med starten föröska några gånger tills den helt plötsligt väljer att fungera igen.

Vad tror ni kan vara felet, glapp i tändkablar? Tändspolen kass?
Eftersom att varvräknaren dör, så borde även tändspolen lägga av och sluta skicka signaler. Fast jag är inte så insatt, så jag lämnar tänkandet till nån som vet.

Tack på förhand

/ Tom

Braaaaap?

223 Inlägg
13 mars 2008
tändnings låset! bränslerelät kika över de kanske!!

summitracing.com

3 Inlägg
13 mars 2008
kolla din tändmodul så inte den är bränd!

Darth Vader
1 644 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Bränsle får den, det vet jag. Den tänder helt enkelt inte. Agnt tändningslåset så skulle det förklara beteendet, men det känns lite osannolikt :S.

Tändmodulen, vad är det för en som inte kan? Och hur ser man om den är bränd?.

En tanke jag kom över inatt, kan det vara så enkelt att det är glapp emellan fördelare och tändspole? Då borde dne sluta tända, och varvräknaren får inga signaler, eller tänker jag fel?

Braaaaap?

5 Inlägg
14 mars 2008
slutar varv räknaren när bilen dött eller innan ? hadde en renault 5 gte  som som varvräknare slutade fungera på och ca 10 sek efter så dog bilen .... så fick man vänta ca 3-4 min å sen starta den igen ..... det var styrboxen som var kass ... men de kan även vara pumpen som är sleten .. de skulle förklara varför den helt plötsligt dör å sedan startar efter några nyckel vrid ... /// Floda bilservis

Darth Vader
1 644 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Den dör samtidigt som bilen

OM det skulle vara pumpen, är det då den som är placerad under baksätet?
Senast redigerat av DoWahDiddy (14 mars 2008)

Braaaaap?

Darth Vader
1 644 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Pump bytt nu, får se om det hjälper

Braaaaap?

Sök