3927
Sök

Vibrerande backspegel

9 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Backspegeln i min galant vibrerar så mycket att det inte är roligt att spela musik. Någon som har nått tips hur man får bort vibrationerna.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
21 mars 2008
antar att du menar innerbackspegeln. sänka basen eller sätta ljuddämpningsmatta i taket så det inte vibrerar. det lättaste är väl dock att helt enkelt låta bli att titta på backspegeln när du spelar. att få bort hörbara vibrationer är inte lätt. än mindre visuella, som syns på ett sånt sätt

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Beredare
561 Inlägg
21 mars 2008
Det lättaste e nog att skruva ner.... wink tongue

Mvh Jonas

9 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Att jag inte ser tydligt igenom den kvittar men det låter nått fruktansvärt. den sitter i framrutan, så att dämpa taket hjälper nog inte.

Körv
3 535 Inlägg
21 mars 2008
Ta bort den? Du måste inte ha den tongue

Truckdriving Man

Offroad Racing
3 122 Inlägg
21 mars 2008
plocka isär den o limma fast det som vibrerar då. sitter väl nån avbländningsmekanism i den som du ju kanske kan rationalisera bort...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

9 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Det är hela spegeln som vibrerar. är det lagligt att köra utan?

Körv
3 535 Inlägg
21 mars 2008
Ja det är det. Sålänge du har sidobackspeglar.

Jag menar.. Hur skulle till exempel en skåpbil kunna använda en innerbackspegel? tongue Så nej, du behöver ej.

Truckdriving Man

9 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Ja det är det. Sålänge du har sidobackspeglar.

Jag menar.. Hur skulle till exempel en skåpbil kunna använda en innerbackspegel? tongue Så nej, du behöver ej.

Fan va dum ja e, kör ju en skåpbil på jobbet.
Frågan är hur jag får bort den. den borde sitta limmad på rutan va?

Miklen
21 mars 2008
..den brukar simma fruktansvärt hårt på rutan men kan gå me fiskelina eller nåt å om du värmer FÖRSIKTIGT.. om den nu sitter limmad.. beror på limmet me.

Sök