3342
Sök

Turbon laddar dåligt

10 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Har ett problem med min 740 tic.

Turbon har börjat ladda sämre och sämre. sad

Vad ska jag göra?
Senast redigerat av patrik_andersson (16 mars 2008)

orgenal moter än så länge men ändring kommer snart

14 Inlägg
16 mars 2008
byta:P kolla alla slangar o sånt, over and out // QwEsT

42 Inlägg
17 mars 2008
har du dump så kan den vara fel inställd och öppna sig för tidigt då tappar du laddtryck

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar;)

27 Inlägg
17 mars 2008
kolla att alla slangar sitter som dom ska och inte läcker nånstanns.. och om du har dumpventil så kan det va där felet sitter.. prova i så fall att ta bort dumpen och plugga igen det hålet å se om det går bättre.. annars kanske turbon börjar bli hängig

3 Inlägg
17 mars 2008
det beror visserligen vilken sorts wastegate man har, men man kan göra armen från turbon till wastegaten lite kortare och då laddar turbon mera

"Prästen Sa Vid Graven Ungefär Så Här: Du Gick Den Breda Vägen Som Till Helvetet Bär..."

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 mars 2008
KBbrother skrev:
det beror visserligen vilken sorts wastegate man har, men man kan göra armen från turbon till wastegaten lite kortare och då laddar turbon mera

man ska nog kolla upp problemet först

64 Inlägg
18 mars 2008
kolla även om turbon börjar vara dålig, grenrörs packningar mm
mvh

33 Inlägg
18 mars 2008
Tryck klockan ( Wastgate ) kanse börjar bli dålig då håller den inte trycket .... kolla om dumpen är knasig om den står öppen elr tjärvar elr så ,  då knasar laddet ! kanse ngn avdragen pinbullt till turbon elr så då kan det knasa !

Livet ska levas på bredden !

59 Inlägg
22 mars 2008
Det e turbon som e sliten... den rasslade mer än avgasröret på din gamla 740 igår.... o den låter inte friskt.. låter nästan som min gjorde innan den rasade:P

Sök