3584
Sök

sänkning..

15 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
#1
kan man kapa orginalfjädrarna, utan att problem uppstår? o hur mycket kan man kapa dem isåfall?

mvh /clark


Colaberoende
1 219 Inlägg
3 mars 2006
#2
Jag kapade mina... 2 varv tog jag. Besiktningsgubbarna gillar det inte för fjärdrarna är lösa när man hissar upp bilen. Sedan gör du en ekonomisk förlust om du inte gör en hjulinställning efter sänkningen. Det äter däck.

Tror också stötdämparna tar mer stryk om du inte buter dom samtidigt till nått mer anpassat till den höjden.

/Ena


15 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
#3
kommer bilen genom besikningen då?
hjulinställning har jag redan gjort två ggr, lr lämnat in den..
hur kan det komma sig att den sliter så mkt däck?

mvh/clark


1 417 Inlägg
3 mars 2006
#4
däcken blir väl vinklade lite när man kortar av.. eller?


264 Inlägg
3 mars 2006
#5
jepp hjulvinkeln blir lite fel, på vissa bilar kan man köpa en ny kulbult som är gjord för sänkning som rättar till det igen!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

15 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
#6
jocke_ skrev:
jepp hjulvinkeln blir lite fel, på vissa bilar kan man köpa en ny kulbult som är gjord för sänkning som rättar till det igen!

okej, får försöka hitta en sån där kulbult om nu säkningen blir av, smile tack för svaren!
Mvh/clark


Superstar
511 Inlägg
4 mars 2006
#7
Mitt tips e att köpa riktiga sänkfjädrar istället. Varför kompromissa när det handlar om så pass lite pengar? Visst kan man kapa fjädrar men dom är ju inte anpassade för detta och blien blir struttig som fasen.

Hjulinställning bör alltid göras efter sänkning på vilket sätt den än  utförd.


Mvh



Sök