2549
Sök

Streckkodens Opel Rekord A: End of story.

1 309 Inlägg
4 juli 2007
ballt projekt, detta ska försökas följa noga

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

97 Inlägg
4 juli 2007
Jo jänkarna stiger bara i pris nu! Tur för dom som redan har en/några, men värre för oss som vill ha:\

Hur mycket väger rekorden då? Lär ju bli några hk per kg i kärran eller? Stereon kan du ju skippa då du får tillräckligt med godljud på köpet när du sätter i v8:an;) haha.

2 655 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Jo jag har som mål att få till en riktig sleeper.. Några stora stereo planer har jag inte för opeln, som sagt en V8 sjunger ju så vackert..
Bilen väger bara 1060 (Tjänstevikt), får bara ha 11Kw effekt/100kg bil, men tynger man ner bilen med stereo och lite annat så kan jag nog få ha en ganska snäll 350 till regbesiktningen..
När allt är besiktat så blir det lite massage av motorn.. Dock så är just ombyggnationen till V8 lagd lite på is, har tänkt att ha kvar 200an minst en sommar till. Efter att 200an är såld så kan jag handla på mej en 350 motor.

2 655 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Nu var det riktigt länge sedan jag uppdaterade mitt andra projekt. Visserligen har det inte hänt så mycket med Rekorden på sista tiden. Nissan har antingen strulat eller så har jag försökt åka lite med den med. Men idag så blev det en tur med gammel bilen.. Hade glömt bort hur underhållande det var att åka Opeln.. Folk har svårt att inte stirra. smile

Hur som helst så skulle jag ut till en bekant som hade lite Opeldelar låg och tog plats. Det visade sej vara en riktig guldgruva! Egentligen skulla jag ha lite delar till mitt tredje projekt, Assconan men det blev lite roligare saker till Rekorden istället. Fick med mej ett komplett insug/grenrör med en 2 ports Weber förgasare. Har inte kollat vad det är för modell än. Fick lite bråttom att lägga den i skuffen. smile
Så det blev lite mer bra att ha grejer till att börja med. Ska gå igenom lite mera i helgen och sedan blir det ett besök till farbror Olsson.. smile

Som det ser ut nu så är risken stor att ni kommer se en viss Rekord glidandes på Uppsalas gator lite större nu när jag drabbats av lite Opelsjuka.. smile

2 655 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Idag fick jag äntligen tummen ur.. och fick lite gjort på Rekorden. Det tog bara 3 månader för försäkringsbolagen att komma fram till att jag inte var vållande.. Lite less på allt velande mellan bolagen. Det slutade med att jag fick ut en slant för Rekorden för att fixa till skadorna själv.

Jag har fick tag en begagnat bakljus för 450kr ink. frakt, det har legat hemma i någon månad nu.. Men idag så byttes det ut.
Förra helgen så åkte kromisarna på igen.
Med ett nytt bakljus så blev det 2 varv nere på stan.. Kändes riktigt skönt.. smile

Blev någon pratstund med några gamla gubbar vid olika ställen idag med. Riktigt trevliga gubbar.. En av dem hade haft en likadan fast blå..
Nog med pratet lite bilder.

Lite trasig original bakljus.
http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/263228_8logxt.jpg

Halvtid.
http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/263229_3p90f9.jpg

Klar.
http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/263231_1qcksl.jpg

Vad säger ni grabbar, jag ska ju stå för bil ner till Elmia år.. Vad sägs om Rekorden?? smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 februari 2008
Klart den ska till elmia big_smile hehe

Bra att du fick ut lite papper så du kunde fixa till skadorna..
Dock tog de lite väl lång tid tongue haha

Keep on with your cars!
mvh kim

2 655 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Jag tvivlar att MixiL och MicrO vill åka ståndsmässigt ner till Elmia i år.. smile

Jo men så länge bilen startar och går utan större problem så vill jag inte börja skruva sönder bilen.
Men Rekordens tid kommer senare.. smile

2 655 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Nu så är det dags att skriva slutraden i denna tråd.

Har haft en kille som har kollat på Rekorden och som även köpte bilen. Dock så får jag ha bilen kvar ett par dagar, hittade inte på ägarpapprena. Så till de nya papprena kommer så får jag ha kvar bilen.

Jag hoppas att den nya killen kommer att ta hand om bilen lite bättre än vad jag har gjort.
Pengarna som bilen drog in kommer att läggas på att få fart på 200an till sommaren.
Lägger upp lite bilder på avskedet när det blir läge..

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 mars 2008
sad

"De är polerat!"

8 Inlägg
23 mars 2008
cheva 350 okej kromfälgar nej inte tidsenligt sänk bilen fram på med brädade plåtisar och bygg en seriös muskel bil i stället tycker jag kanske är lite knäpp.
har full förståelse för ditt motor bytte för treväxlat å den 1700:an är rätt slöa saker smile

en opel är en bil och delar även mit liv!!!!

2 655 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
opel_johan: Jo det hade varit mumma det.. Kromisarna passade bra på bilen, skulle ha sänkt den lite bara för att till rätt stuk. Men det behöver jag inte oroa mej för, så fort mina nya ägarpapper kommer hem så är bilen såld. Btw, så är den 4 petad.. smile

Rille0: Jo det känns lite sådär, men tiden räcker inte till ordentligt med 3st projekt samtidigt. Nu ska det bli lite mera ordning på 200an istället..

2 655 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Nu så är Rekorden borta..

Nya ägaren kom och hämtade bilen på eftermiddagen idag.
Det hände en rolig sak precis innan killen kom och hämtade bilen, en kund som hade sett annonsen på blocket, han blev lite besviken över att den var såld.. smile

Så känns det lite tungt, det var en underhållande bil trots allt.. Men det positiva är att det blir lite bättre väghållning i 200an istället och lite mer plats hemma.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 mars 2008
Tråkigt, men du kommer få roligt me lite nya grejer till 200an smile
Bye bye Opeln sad

Sök