1932
Sök

hjälp med baslåde bygget i en a4 sedan.

130 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Tjena jag håller på att bygga lite billjud i min a4 sedan, men har stött på problem, så jag behöver eran hjälp.
Jag har plastat två lådor som synes på bilden nedan, men problemet jag har är att sidorna i bagaget inte är helt plana så det blir ett glapp mellan sidan och baslådan vilket inte ser säskilt bra ut.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=301849

Frågan är då har ni något bra tips på hur man kan dölja "glappet/mellan rummet"?

Jag tänkte på att plast upp en kant, som plastas/spacklas fast på lådan.
Men ska jag göra det så behöver man ju nån "stomme" att plasta mot vad bör man använda sig av till det?
Senast redigerat av sierracoff (2 april 2008)

130 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Ingen som har något tips? måste ju vara någon mer som stött på detta och velat göra något åt saken.

Hur är det med fogskum är det mycket kraft när det absorberar??
Tänkte nämligen om man tog plastfilm eller nått på baslådan och bagagesidan och sedan tog fogskum i skarvarna. forma den efter tycke och sedan glas fiber på det...

Funkar det? eller kommer lådan flytta sig när skumet absorberar?

/stoffe

Noiseprojekt
2 april 2008
sierracoff skrev:
Ingen som har något tips? måste ju vara någon mer som stött på detta och velat göra något åt saken.

Hur är det med fogskum är det mycket kraft när det absorberar??
Tänkte nämligen om man tog plastfilm eller nått på baslådan och bagagesidan och sedan tog fogskum i skarvarna. forma den efter tycke och sedan glas fiber på det...

Funkar det? eller kommer lådan flytta sig när skumet absorberar?

/stoffe

Lägg plast i skuffen för att plasten inte ska fastna och plasta upp en "vinge" på varje låda som går ut på sidorna...
och kanske en vinklad hylla mellan lådorna att lägga steget på?!

130 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Är precis så jag har tänkt... men vad tror du om att fylla mellanrummet med fogskum, forma den och sedan plasta på det. för att ha något att plasta mot menar jag...

Noiseprojekt
2 april 2008
sierracoff skrev:
Är precis så jag har tänkt... men vad tror du om att fylla mellanrummet med fogskum, forma den och sedan plasta på det. för att ha något att plasta mot menar jag...

Spänn hellre upp högtalarfilt eller fleecetyg.. nita fast det i skuffen och plasta det på lådan...
sen plasta på tyget

130 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
hur enkelt kan man ta bort lådan sen ... tänkte om man häftar fast tyget... tanken är ju att kunna snabbt och smidigt kunna ta ut allt när man behöver ut rymmet...

men klammrarna kanske inte sätter sig så hårt?
Plasten ska ju sitta kvar på lådan, men så det lossnar från skuffen.

Noiseprojekt
2 april 2008
sierracoff skrev:
hur enkelt kan man ta bort lådan sen ... tänkte om man häftar fast tyget... tanken är ju att kunna snabbt och smidigt kunna ta ut allt när man behöver ut rymmet...

men klammrarna kanske inte sätter sig så hårt?
Plasten ska ju sitta kvar på lådan, men så det lossnar från skuffen.

därför ska du ju lägga en plast i skuffen, typ byggplast!

6 851 Inlägg
130 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Jo det är jag med på men blir det inte svårt att få bort klammrarna när man plastat ovan på?

130 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
snälla ingen mer som har lite tips .... vill bli kvar med ljudet så man kan gå på nästa projekt och bli klar till norrköpingsträffen.

Sök