2678
Sök

Stereon beter sej konstigt

72 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Har en Pioneer DEH-P6900ib. Efter att bilen blivit helt urladdad och sedan laddats igen så startat stereon "konstigt". Så fort jag vrider om nyckeln så kommer Pioneers demo igång där det står "tryck på disp knappen för att avsluta demo" har gjort detta men när jag startar bilen nästa gång kommer samma sak upp. Samt att alla inställningar man gör nollställs.
Satte i stereon i oktober och sedan dess har inte demot kommit upp när jag startat bilen, förrens nu. :S
Någon som har någon ide om vad kan det vara?

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 april 2008
du har ju själv skrivit felet, att ha batteriet urladdat är ju samma sak som att rycka ur kabeln till stereon. Mao, ingen spänning från batteriet= minnesförlust på stereon. du måste alltså ställa in allt igen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

72 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
jo men det är det jag har gjort efter att jag satt i batterit igen och när jag startar bilen igen så startar stereon i "inköps" läget med demo grejen och inställningarna är borta
Senast redigerat av nexzon (5 april 2008)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 april 2008
jaha. hmm låter som att du har fått problem med minnesströmmen då. kanske nån trasig säkring? du kan ju plocka ur stereon o kolla så du har konstant ström på den gula kabeln (tändning på röd) annars har du nåt fel på stereon.

72 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
okej får ta ett kik på det imorrn..

72 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
har kollat nu och har inte konstant ström på röda kabeln

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 april 2008
ska du inte ha heller, du ska konstant på den GULA o tändningsström på den röda. väldigt många blandar ihop dessa 2.

72 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
jaha, hade dock inte konstantström på den gula heller..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 april 2008
okej. då har du problemet där. se till att du på nåt sätt får konstant ström på den gula så kommer stereon funka fint sen.

72 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
okej, tack för svar.. ska ha stereon kopplad på tändningen men ska fortfarande vara konstant på gul lr?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 april 2008
nexzon skrev:
okej, tack för svar.. ska ha stereon kopplad på tändningen men ska fortfarande vara konstant på gul lr?

ja röd=tändning
gul=konstant 12V

72 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
okej, tack så mkt.

Sök