2918
Sök

Lacka en golf?

1 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#1
Hejsan! Undrar om det finns någon som vet ungefär hur mycket lack det kan gå åt till en Golf 3:a. Har funderat länge nu på att lacka om min bil och har som sagt lite frågor nu som jag hoppas att jag kan få svar på här av någon som kan något wink hehe.. är lite lost när det gäller bilar tyvärr..  Har funderat på en saffrans gul nyans eller laserblå? Någon som vet vad det kan tänkas kosta? med klarlack och alltihopa som behövs.. En kompis ska lacka åt mig så den som ska göra jobbet är redan löst.. måste bara köpa färg.
Tacksam för svar snarast av någon klok bilälskare;) hehe:)

258 Inlägg
6 april 2008
#2
2-3 liter, priset beror ju helt o hållet på var du köper färgen. har för mig att mekonomen tar ca 600kr litern för färgen men är inte helt säker..

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

7 100 Inlägg
6 april 2008
#3
har för mej att colorama har nå lack kit för typ 400

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Truck förare
273 Inlägg
7 april 2008
#4
du kan ju åka te en lackering å fråga dom, va dom skall ha för färgen du brukar komma undan rätt billigt..


"A Johlsson"
302 Inlägg
7 april 2008
#5
Ett tips är att kolla runt på många olika firmor, elr helst höra dig för hos mer privata lackerare, genom kontakter och så, firmorna brukar vara hutlöst dyra och brukar inte lägga ner så mycket tid på lackerna heller, bättre att få tag i någon som mer "brinner" för sina jobb..

Har lackerat en del bilar både på firmor och hos privata lackerare, och hitills så har de privata överträffat firmornas arbete/priser helt sannslöst... bara att kika in deras tidigare jobb och projekt så ser du ju ungefär vad det rör sig om..
Senast redigerat av Johlsson (7 april 2008)

9 108 Inlägg
7 april 2008
#6
PappasFlicka skrev:
Hejsan! Undrar om det finns någon som vet ungefär hur mycket lack det kan gå åt till en Golf 3:a. Har funderat länge nu på att lacka om min bil och har som sagt lite frågor nu som jag hoppas att jag kan få svar på här av någon som kan något wink hehe.. är lite lost när det gäller bilar tyvärr..  Har funderat på en saffrans gul nyans eller laserblå? Någon som vet vad det kan tänkas kosta? med klarlack och alltihopa som behövs.. En kompis ska lacka åt mig så den som ska göra jobbet är redan löst.. måste bara köpa färg.
Tacksam för svar snarast av någon klok bilälskare;) hehe:)
Borde inte han som lackar bilen ha koll på hur mycket som går åt?? Som sagts är det nog runt 3 liter i alla fall. Klarlack vet jag inte, beror på hur många lager han ska lägga och hur noggrann han är, ju mer klarlack desto snyggare.


Hård skalle
229 Inlägg
7 april 2008
#7
Om du har någon som gör jobbet åt dig bör det inte bli så farligt dyrt. Men handla inte färg på Mekonomen vad du änn gör. Åk till en riktigt färghandel som blandar åt dig. Skulle tippa på 150 - 200 spänn litern för bas då. Klarlack beroende på fabrikat. Kan skilja rätt mycket i pris. Skulle nog tro att du kan räkna med 3liter bas i alla fall.

Men som sagt har du en kompis som lackar och vet vad han gör så bör han ha koll på hur mycket som går åt av, grund, bas och klar... Lycka till! wink
Senast redigerat av sleepless (7 april 2008)

All on... ...full out!


Sök