4659
Sök

plasta bakspoiler, hur många lager glasfiber bör användas?

495 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Hallå! ska plasta om min bakspoiler imorn tänkte ja men ja undrar lite på hur många lager glasfiber väv man borde använda? bakspoilern är gjord av glasfiber från början!

mvh //

mig <3 vtec = sant

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
14 april 2008
Lägg på 5-6 lager kanske, borde ju räcka me tanke på hur starkt det är.. Annars äre ju bara att lägga på mer om du inte blir nöjd smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

495 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Okej, ja som trodde det skulle räcka med 3-4 lager:P men fan det är lika bra att överdimonsiera så att man vet att det håller! tack för svar iaf!!

mig <3 vtec = sant

2 911 Inlägg
14 april 2008
Finns en annan risk också, ju mer du lägger på, ju lättare kommer det spricka om du råkar köra på nåt, har du lämpligt antal lager sviktar det bara, beror förstås vad du kör på också.

Att säga 3-4 lager utan att nämna tjockleken på matten betyder ingenting.
Senast redigerat av Decibel (14 april 2008)

495 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Finns en annan risk också, ju mer du lägger på, ju lättare kommer det spricka om du råkar köra på nåt, har du lämpligt antal lager sviktar det bara, beror förstås vad du kör på också.

Att säga 3-4 lager utan att nämna tjockleken på matten betyder ingenting.

okej, men vad skulle du rekomendera för matta och hur många lager då? det är inte en del bakspoiler som ska plastas utan det är väl en bit på ca 150 cm lång och 20 cm bred!

mig <3 vtec = sant

Mongo
439 Inlägg
14 april 2008
På fronten som vi tillverka använde vi oss av först ett lager med huggen vanlig billig matta, sen ett lager med en finare matta. kombimatta. Stark. och sen la vi på ett lager men vanlig huggen billig matta igen och det blev hur starkt som hälst. big_smile

My Toyota Is Fantastic
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 55#p887055
Mitt och Aalbins projekt. Bygger kjolpaket från grund! Corolla e10.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=56054

495 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Tropp skrev:
På fronten som vi tillverka använde vi oss av först ett lager med huggen vanlig billig matta, sen ett lager med en finare matta. kombimatta. Stark. och sen la vi på ett lager men vanlig huggen billig matta igen och det blev hur starkt som hälst. big_smile

okej, ja då läre det ska räcka med 3 lager för mig med! ska ju som sagt inte plasta sån jätte stor yta! tack för svaren iaf:)

mig <3 vtec = sant

Sök