2601
Sök

Riktigt nära att bli av med Kortet

358 Inlägg
23 april 2008
Kuula skrev:
Haha. Man måste har tur också.
Detta var i Borås, Getängsvägen påväg mot byttorpsrondellen om de säger ngt tongue
Dem klockar en snabbare än man tror också. Håller faktiskt alltid lugnt på 30, 50 vägar framföra allt på dagen men alla göra la sina misstag.

Stod polisen där med laser? det var det jävligaste, svårt att hålla 50 där ju.

9 108 Inlägg
23 april 2008
SwenssonGTI skrev:

Hmm, det förklarar väl varför dom står där eller hur.

Darth Vader
1 644 Inlägg
23 april 2008
Jag hade turen med mig för några dagar sedan med, när jag gjorde sånt man inte ska.
pPå kvällen, runt 24.00. Drog på med en polare över centralbron, jag med ett bra försprång. Över rödljuskorsningen (höll nog ca 110 km/h) in på Norrby (50km/h sträcka som övergår i 30). Började bromsa in efter korsningen när jag ser blåljusen bakom mig.

Stannar in och är allmänt trevlig, och hade turen att få en ensam polis (ingen som triggar upp den andre) och på det en jävligt schysst en. Kollade på kortet, pratade lite om prövotid osv. Han erkände att han hade ju ingen chans att mäta upp mig, men han såg ju att det gick åt helvete för fort. Frågade om det var någon mening med att skälla på mig. Svarade nåt i stil med "Njae, nån mindre bekväm sits har jag nog aldrig vart i".
Jaja, ta't lungt bara. Sa han och packade ihop efter att jag fått blåsa.

P.s
Han kläckte även ur sig:
"- Jasså, den här ja. Det är många som har varit nyfikna på den här (bilen)."
D.S.

Braaaaap?

474 Inlägg
23 april 2008
hmm.. då kommer väl säkert polisen stå vid ridhuset snart då där knappt agda 80 bast håller 70km/h hmm

Volvo S60 2.5T AWD

2 072 Inlägg
23 april 2008
fick häromdan böt på 2800:- körde 46 på 30väg..( de hadde satt upp nya 30 skyltar de var 50 innan) hade ej bälte me.. men de blev bara 2800:- för fortkörningen..

polisen: hej du har kört 46km/h "och visar mig lasern"
Jag: jaha okeej?
Polisen: de e 30väg. de e nya skyltar..!
jag: jaha där ser man..
Polisen: följ me och ta me körkortet..= 2800:-

suura pengar..sad
Senast redigerat av sandzoo (23 april 2008)

Sandzoo i da house

Hmm.
23 april 2008
SwenssonGTI skrev:

Nej inte så lätt =P... men, man lär hålla 50 där i framtiden iallafall!!! sad...

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
SwenssonGTI skrev:
Kuula skrev:
Haha. Man måste har tur också.
Detta var i Borås, Getängsvägen påväg mot byttorpsrondellen om de säger ngt tongue
Dem klockar en snabbare än man tror också. Håller faktiskt alltid lugnt på 30, 50 vägar framföra allt på dagen men alla göra la sina misstag.

Visst är de så :S på kvällar är de lugnt på vägarna oftast. men på dagarna måste man hålla hastigheten om man vill behålla kortet. dem står typ överallt:S

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:
Jag hade turen med mig för några dagar sedan med, när jag gjorde sånt man inte ska.
pPå kvällen, runt 24.00. Drog på med en polare över centralbron, jag med ett bra försprång. Över rödljuskorsningen (höll nog ca 110 km/h) in på Norrby (50km/h sträcka som övergår i 30). Började bromsa in efter korsningen när jag ser blåljusen bakom mig.

Stannar in och är allmänt trevlig, och hade turen att få en ensam polis (ingen som triggar upp den andre) och på det en jävligt schysst en. Kollade på kortet, pratade lite om prövotid osv. Han erkände att han hade ju ingen chans att mäta upp mig, men han såg ju att det gick åt helvete för fort. Frågade om det var någon mening med att skälla på mig. Svarade nåt i stil med "Njae, nån mindre bekväm sits har jag nog aldrig vart i".
Jaja, ta't lungt bara. Sa han och packade ihop efter att jag fått blåsa.

P.s
Han kläckte även ur sig:
"- Jasså, den här ja. Det är många som har varit nyfikna på den här (bilen)."
D.S.

Haha du körde den orangea bilen va?  Min kompis ringde till mig som såg dig. Han sa att nu åker en kille dit att du körde som fan över bron o polisen satte på ljusen o körde efter.. Om du såg en mörkblå s40 men framkjol o fälgar så va de han wink

341 Inlägg
23 april 2008
Den här veckan har polisen extra kontroll! Så kan ju råda er att ta det lugnt, så slipper ni bli av med kortet! smile

Drive it like you stole it

115 Inlägg
23 april 2008
Dags att inverstera i laservarnare smile

Tyskstuk
466 Inlägg
23 april 2008
Polarn vart stoppad och han körde åtminstone 120 enligt deras laser på 90 väg. Det var en civilbil som hade mätutrustning och som körde efter. Han klara sig med en varning! Riktigt bondröta!big_smile

482 Inlägg
23 april 2008
I somras hade jag en jävla tur alltså!

Hade just varit på semester i Grekland och var på väg hem till Arvika från Örebro flygplats. Hade då min svärfar med mig (som vanligtvis håller 60 på 90 väg) och jag tänkte "nu ska han få sig en jädrans åktur". Just när jag svängt av e18 in på 61an trampade jag på gasen och åkte upp i ca 180 och precis när jag kommer runt en lång högersväng får jag se polisen stå bredvid vägen (just då såg jag bara i mina tankar körkortet säva iväg från mig)... Som tur var hade dom innat stoppat en kille på en motorcykel, som dom då stog och pratade med. Det enda dom gjorde då var att dom kollade och jag kunde bara åka förbi.

Åker nog inte lika fort där i fortsättningen

PS: svärfadern sa inte någonting under den stunden wink

Jodå... Så är det serru!

Sök