3118
Sök

Autosol på rutorna?

Audifil.
123 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
Läste om en kille som hade använt autosol för att ta bort kalkavlagringar på sina rutor...
Kan man använda detta för att få bort repor från rutorna?...har en del repor och det ser ut som att förre ägaren har tvättat rutorna med den grova sidan av en tvättsvamp tongue
Det är inga djupa jack i rutorna utan bara repor om ni förtår vad jag menar tongue

671 Inlägg
6 mars 2006
Prova på någon lämplig glasbit. Jag tror inte att det gör någon skillnad alls. Glas är ganska hårt.

305 Inlägg
6 mars 2006
som sagt, prova på en annan glasbit först, bara det inte blir värre så kör på tongue

köpte nån glaspolisher från turtle å de hjälpte då inte tongue, rutan blev ren iaf wink

121 Inlägg
6 mars 2006
Har provat att polera bort repor från glas med Lahegas högglanspolish, fungerade alldeles utmärkt, om än lite tidsödande  wink   Bara köra polermaskinen på HÖGT varv och lätt lätt tryck..
Autosol känns lite väl "grovt" fast kanske bra att börja med..

/Pelle

146 Inlägg
6 mars 2006
Har för mig att autosol funkar på de lite äldre rutorna? har dålig med specefikt info men polaren hade de på sin volvo kontainer o de funkade hyffsat! men de var en 87:a med så:P

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 mars 2006
kanske fungerar, men jag tror att autosol är för grovt. testa istället med rubbing och polermaskin.

man lever bara en gång så lev väl!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
6 mars 2006
uLLved skrev:
Läste om en kille som hade använt autosol för att ta bort kalkavlagringar på sina rutor...
Kan man använda detta för att få bort repor från rutorna?...har en del repor och det ser ut som att förre ägaren har tvättat rutorna med den grova sidan av en tvättsvamp tongue
Det är inga djupa jack i rutorna utan bara repor om ni förtår vad jag menar tongue

de blir fler repor. finns bättre grejjer till de.
Senast redigerat av Lucifer84 (6 mars 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

12 086 Inlägg
6 mars 2006
Ja, Autosol innehåller ju slipmedel och är för metalpolering.. låter som enväldigt dum ide att ha det på rutor. Rengör rutorna o kör på vanligt vax de borde funka kanon!

15 Inlägg
16 mars 2006
Vet ej hur det är på glas, men på plexiglas så tar autosol bort mindre repor iaf.

Sök