Läste om en kille som hade använt autosol för att ta bort kalkavlagringar på sina rutor... Kan man använda detta för att få bort repor från rutorna?...har en del repor och det ser ut som att förre ägaren har tvättat rutorna med den grova sidan av en tvättsvamp Det är inga djupa jack i rutorna utan bara repor om ni förtår vad jag menar
Har provat att polera bort repor från glas med Lahegas högglanspolish, fungerade alldeles utmärkt, om än lite tidsödande Bara köra polermaskinen på HÖGT varv och lätt lätt tryck.. Autosol känns lite väl "grovt" fast kanske bra att börja med..
Har för mig att autosol funkar på de lite äldre rutorna? har dålig med specefikt info men polaren hade de på sin volvo kontainer o de funkade hyffsat! men de var en 87:a med så:P
Läste om en kille som hade använt autosol för att ta bort kalkavlagringar på sina rutor... Kan man använda detta för att få bort repor från rutorna?...har en del repor och det ser ut som att förre ägaren har tvättat rutorna med den grova sidan av en tvättsvamp Det är inga djupa jack i rutorna utan bara repor om ni förtår vad jag menar
Ja, Autosol innehåller ju slipmedel och är för metalpolering.. låter som enväldigt dum ide att ha det på rutor. Rengör rutorna o kör på vanligt vax de borde funka kanon!