Den håller nog längre än så om den är välskött! en topp packning kan gå, en lyftare kan pajja, en vattenpump kan gå, men de e sällan en motor rasar helt! men inget e omöjligt!
fortfarande helt omöjligt att förutspå.. är bilen långkörd? dvs pendlarbil`? ungdom som haft eller 60+? finns mkt skit å andra bra oljer.. finns ungefär hur mkt som helst att säga utan att man kan veta miltalet.. men nej.. 20 är inte väldigt mkt.. borde rulla bra bit till om den är hyffsat skött!
Får väl kolla efter nån eventuell rost. Tror inte att det är motorras som tar en äldre VW i första taget (bortsett från VR6? ) Vet flera exempel på Golf II med över 20 000 mil som rullar fint. Så Golf III borde ju inte vara sämre.
Hade en golf 3-93, den hade gått 47 tusen när jag sålde den, gammal tidningsbil, mätaren börjar om vid 30000, så mätaren stod på 17 tusen! Tidningsbilar går hårt men denna gick, förutom att gassspjällsjpotensiometern var trasig så hade dålig tomgång! Men gick bra för att ha gått så långt....
Rent generellt *gäller typ alla bilar* så vid 20tusen så börjar dom klassiska småfelen komma. Men det är oftast slitagedelar som man måste byta förr eller senare. Så en VW Golf 3a som gått 20tusen betyder int att den är dålig. Stor del beror på hur alla förra ägarna har skött bilen. *service och sånt* Men enkelt är ju att bara lyssna på motorn. Knackar den *vilket inte är nå farligt* så är det dom hydrauliska lyftarna som är dåliga, vilkket betyder att man int har bytt motorolja när man ska göra det. *bildas sot och hindrar olja att komma till dom på tomgång* Men en bil ska inte stås på tomgång, en bil ska man ju köra med. Knackar den när man är ute och kör så kan man börja fundera om det kanske är nå annat som låter. Jobbar vägg i vägg med VW/Audi och sett många golf 2 och golf 3 som rullat 30tusen, även längre. *Min Golf 2 GTI 16V hade rullat nästan 27tusen* Så tycker du ska köpa den om allt annat ser bra ut. *VW Golf har ju lite rostproblem i gummilisterna runt rutorna och bagageluckan brukar det också vilja på att rosta på lite* Kör på det tycker jag, VW bilar är fina bilar.
sålde min golf nyss då hade den gått 26000 mil utan ett enda fel! Köpte den när bilen gått 14000 mil för 3 år sedan. Nästan enbart landsv körning och förbrukningen låg på 0.6 , med 1.8i motorn på 90hk. Gjorde service enligt serviceboken och är en av de bästa bilarna jag haft!
Audi 100 kan ju gå typ 50000 utan större fel, Volksvagen är väll rätt lika
men 100:an finns ju med olika motorer, o nån femma finns inte i golfarna! nån golf 3:a med 50.000 har jag aldrig sett!
Min förra Golf gick 45000 mil innan jag sålde den. Aldrig haft problem med motorn... Växellådan måste jag byta en gång, plus annat smått, men motorn gick väl och fint.
Svar på din fråga hittar du in serviceboken. Hur många och vilka ägare ha bilen haft?
Slarvigt skött = kan bli kostbart.
Det är inte tiden och miltalet som dödar en bil, det är ägaren som gör det...
Audi 100 kan ju gå typ 50000 utan större fel, Volksvagen är väll rätt lika
men 100:an finns ju med olika motorer, o nån femma finns inte i golfarna! nån golf 3:a med 50.000 har jag aldrig sett!
Min förra Golf gick 45000 mil innan jag sålde den. Aldrig haft problem med motorn... Växellådan måste jag byta en gång, plus annat smått, men motorn gick väl och fint.
Svar på din fråga hittar du in serviceboken. Hur många och vilka ägare ha bilen haft?
Slarvigt skött = kan bli kostbart.
Det är inte tiden och miltalet som dödar en bil, det är ägaren som gör det...