2589
Sök

Volvo 745 87a - Tändkablar - b230K -

29 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Tjena.
Har nyss bytt "vakumventilen" Från bromscylindern, rotor och fördelarlock.
Gamla bettan startar fortfarande inte, men bromsservon fungerar igen efter ventilbytet.

Tänkte ta och dubbelkolla tändkablarna. Här finns det väl många som har koll på hur dom ska sitta, så kan jag iaf utesluta det felet. Den tänder Dock två av cylindrarna.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 maj 2008
från markeringen på fördelaren är de 1-3-4-2, det är tändföljden

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

29 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Har för mig att det är så jag har kopplat. Ska ta en titt innan jag ska ut o dricka bira. lol

21 761 Inlägg
2 maj 2008
Jo, visst kanske du har kopplat i den tändordningen, men tänk på åt vilket håll som rotorn snurrar. Man kan sätta kablarna "rätt" men ändå fel wink.

Jag har själv kopplat fel på en 240-77 en gång. Var helt stensäker på att rotorn snurrade åt ett visst håll och visst gjorde den det, på en B18! wink. Den här bilen hade ju B21 och där snurrade rotorn åt motsatt håll big_smile. Kände mig ganska dum wink.
Senast redigerat av Drönirettab (2 maj 2008)

29 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Sitter o kollar på en gammal bild på motorytrymmet då bilen gick klockrent. Kopplat
1-2-4-3.
hm

1 785 Inlägg
3 maj 2008
olanders skrev:
Tjena.
Har nyss bytt "vakumventilen" Från bromscylindern, rotor och fördelarlock.
Gamla bettan startar fortfarande inte, men bromsservon fungerar igen efter ventilbytet.

Tänkte ta och dubbelkolla tändkablarna. Här finns det väl många som har koll på hur dom ska sitta, så kan jag iaf utesluta det felet. Den tänder Dock två av cylindrarna.

Om den går på 2st! Är 2st fel och 2st rätt.

Då ska du växla kablarna på cyl 2 och 4 så blir det rätt.

Tändföljden aternativ

1-2-4-3 och 1-3-4-2 = 1-X-4-X

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

29 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Jag kopplade 1-2-4-3. Böt två tändkablar och vakumventilen i bromscylindern. GÅr klockrent:D. Gamla bettan lever igen

Sök