Tjena. Har nyss bytt "vakumventilen" Från bromscylindern, rotor och fördelarlock. Gamla bettan startar fortfarande inte, men bromsservon fungerar igen efter ventilbytet.
Tänkte ta och dubbelkolla tändkablarna. Här finns det väl många som har koll på hur dom ska sitta, så kan jag iaf utesluta det felet. Den tänder Dock två av cylindrarna.
Jo, visst kanske du har kopplat i den tändordningen, men tänk på åt vilket håll som rotorn snurrar. Man kan sätta kablarna "rätt" men ändå fel .
Jag har själv kopplat fel på en 240-77 en gång. Var helt stensäker på att rotorn snurrade åt ett visst håll och visst gjorde den det, på en B18! . Den här bilen hade ju B21 och där snurrade rotorn åt motsatt håll . Kände mig ganska dum .
Tjena. Har nyss bytt "vakumventilen" Från bromscylindern, rotor och fördelarlock. Gamla bettan startar fortfarande inte, men bromsservon fungerar igen efter ventilbytet.
Tänkte ta och dubbelkolla tändkablarna. Här finns det väl många som har koll på hur dom ska sitta, så kan jag iaf utesluta det felet. Den tänder Dock två av cylindrarna.
Om den går på 2st! Är 2st fel och 2st rätt.
Då ska du växla kablarna på cyl 2 och 4 så blir det rätt.
Tändföljden aternativ
1-2-4-3 och 1-3-4-2 = 1-X-4-X
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?