3180
Sök

problem med mercedes 320 -93

17 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
#1
Ja har en mercedes 320 - 93 rak 6á

Har haft ett problem ett tag som börjar bli värre nu.

När ja håller ner bromsen & står stilla med driven eller backen i så håller bilen på att dö, så hoppar den upp lite på varven & sen ner igen & skakar till som att den precis ska lägga av.
Detta problem finnes bara när växel ligger i, altså när ja har neutralen i så går den som vanligt på tomgången.

Någon som har nått tips om vad det kan va?

Tacksam för svar


310 Inlägg
10 maj 2008
#2
Regga dig på www.mbsca.com , sveriges ledande mercedes forum. Där kan du garanterat få hjälp.

Mycket kunniga mercedes entusiaster som finns där.

Lycka till med 320in

//PH


Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 maj 2008
#3
kolla så du har orentligt med olja i lådan samma fel som var på våran 300D 124a var ca en liter för lite olja i lådan


17 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
#4
Jasså, jag hör till dem som öppnar huven, tittar lite & skakar på huvudet & slår igen huven & ringer verkstad när de krånlgar, men har beställt en användar handbok till mercan nu allefall. så kanske man lyckas me de lättaste grejerna.

Vart kan man se hur mycke olja de ä i lådan? hittar inget i instruktionsboken.


8 Inlägg
10 maj 2008
#5
Det sitter en oljesticka till automatlådan på vänstersidan ganska nära batteriet har jag för mig.

17 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
#6
Hittade stickan.

De var nåra siffror kommer inte ihåg exakt vilka.. men de såg typ ut nått sånt här 40> C <120 nivån låg en bit över alla siffror så antar att det inte ör för lite allefall..

Oljan var röd, rostbruns färgad


1 171 Inlägg
10 maj 2008
#7
Du måste kolla oljan samtidigt som motorn är igång och när oljan är lagom varm, dvs när du kört någon mil. Annars så visar stickan för mycket!
Senast redigerat av zoopåse (10 maj 2008)


17 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#8
Nu har ja kollat oljan när bilen var varm & igång.. nu låg nivån i mitten så antar att det ä som det ska då... alltså inte det som ä felet..
Något annat tips?

Ska ta & göra en service på den så fort ja får hem handboken, byta stift å olja mm...
har man tur kanske de hjälper



Sök