Jag hade precis samma problem med min 740 tic (-85, B230ET). Den startade men dog efter någon sekund. Bytte luftmängdmätare och sen funkade det fint igen..
Okej, men manar du den som sitter nera vid fötterna på pasagerar sidan, som står Motronic på? är det den styrboxen du menar?
okej, det var en annan som sa att han trode det var den som var något fel på med.. men får se om jag kan få tag på någon, dom är ganska dyra på skrotarna ju, typ 800-2000kr. men jag kan ju lämna in den till en Bosch reperatör jag kännertill.
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Hej ! min bil är helt död , vi körde med den till macken för och tanka , sen när vi skulle vrida om nyckeln va den helt död inga lampor ingenting funkar ! ringde skroten och dom sa att det kunde vara tändningslåset som e pajt ?
Hej ! min bil är helt död , vi körde med den till macken för och tanka , sen när vi skulle vrida om nyckeln va den helt död inga lampor ingenting funkar ! ringde skroten och dom sa att det kunde vara tändningslåset som e pajt ?
hände mej imorse oxå skulle åka till jobbet..vred om nyckeln å inte ett skit hände bara fläkten som snurrade..startmotorn hadde gått så ja fick putta igång bilen klockan halv 7 när man är prisic sådär lagom gå så man knappt vet vad man heter skapligt tungt vad det oxå:)
okej får testa köpa nytt tändningslås , men kolla nyss tänkte skruva bort tändningslåset men hur fan gör man sitter ju fast som fan och kommer inte åt för 5 öre , vad måste man ta bort ?
okej får testa köpa nytt tändningslås , men kolla nyss tänkte skruva bort tändningslåset men hur fan gör man sitter ju fast som fan och kommer inte åt för 5 öre , vad måste man ta bort ?
Ska det vara så svårt att skriva vad man har för bil? Det är väldigt olika på hur man plockar isär tändningslåset från bil till bil..