2812
Sök

Vart gömmer sig säkringarna ?

20 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Har köpt mig en Ford Mondeo Kombi -94 men stereon va lite fel kopplad då den inte hade nå "minne".

var nyss ute å försökt koppla i ordning detta då jag är trött på att söka reda på stationer när man ska iväg.
Jag använde Cigg-uttaget som + då jag inte orkade dra ny kabel direkt från batteriet.
Fick allt att fungera som de skulle och vart nöjd men när ja ska koppla tillbaka plus kabeln på cigg-uttaget igen så sa de *POFF* så va gick säkringen yikes

Så nu har ja letat överallt efter själva "säkringslådan" för såna där små saker.

Är det någon som vet vart den är placerad?
Fick inte någon instruktionsbok med när ja köpte bilen så kan inte kolla upp vart de ska va i den.

Tacksam för snabba svar wink

"Sanningen smärtar. Kanske inte så mycket som att kasta sig upp på en cykel utan sadel, men den smärtar."

20 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
alseryd skrev:
Titta i motorutrymmet på förarsidan!
Mvh Eva.

Kollade där lite snabbt men hittade ingen trasig och tänkte om de finns nån box invändigt med sånt där små saker som cigg-uttaget och liknande små saker.

En kompis har en box i handskfacket i sin SAAB så ja tycker de borde finnas en i mondeon också.

"Sanningen smärtar. Kanske inte så mycket som att kasta sig upp på en cykel utan sadel, men den smärtar."

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
31 augusti 2008
kolla lådan som sitter vid batteriet

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
31 augusti 2008
Siriux skrev:
alseryd skrev:
Titta i motorutrymmet på förarsidan!
Mvh Eva.

Kollade där lite snabbt men hittade ingen trasig och tänkte om de finns nån box invändigt med sånt där små saker som cigg-uttaget och liknande små saker.

En kompis har en box i handskfacket i sin SAAB så ja tycker de borde finnas en i mondeon också.

de finns väll bara säkriings lådan vid batteriet

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

20 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Ta bort luckan vid prylfacket under rattstången.

Där satt den smile
Tack för hjälpen.

Sök