3086
Sök

3" lmm volvo 940 turbo

24 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#1
vart kan man köpa 3" lmm till volvo 940 turbo?
har sökt som attans men inte kommit fram till något sad


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 september 2008
#2
det finns inte å köpa dom går bara att bygga smile kan finnas nån på blocket som vill sälja sin ombyggda smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

24 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#3
okej. tack så mycket


1 062 Inlägg
2 september 2008
#4
volvo 960 har en som e på 3" har jag för mig:rolleyes:
men den e inte svår å bygga själv ett 3" rör å en bågfil och lite silicon e typ det som behövs:D

Team Björkeryd

153 Inlägg
2 september 2008
#5
gör som jag gjort..ta ett rör 3" antingen i plast eller plåt, ta ur innankråmet ur din gamla lmm, kör upp ett hål i den "nya" lmm:en å tryck ner den där i,,, täta ihop den med nått, typ rutlim .. . Å där har du en 3 "lmm ,,, Funkar kanon !!

Tuned By Nenne !!

127 Inlägg
2 september 2008
#6
Ja kör på en 3" lmm från jaguar.
Ifall de vore nåt.

Går de inte ta en 3" från Bmw? har för mig att jag sett såna som har de.

105 Inlägg
3 september 2008
#7
Volvos 960 och volvos 16v-motorer har 3" lmm:) bara att hitta en med samma nummer som du har i nu.

7 100 Inlägg
3 september 2008
#8
volvo 760 har väll ochså 3"?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

948 Inlägg
3 september 2008
#9
960ins lmm med tråd som mäter luften med 012 i slut nr är tre tum

angående bmw lmm.. ja fast minns inte exakt från vilken bmw och då till gamla 740 turbo med klaff  istället för tråd som mäter luften
Senast redigerat av TobbeTT (3 september 2008)

518 Inlägg
7 september 2008
#10
nissan 300zx har 3" lmm också
m5  har väl 3" med

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

10 287 Inlägg
7 september 2008
#11
För att citera dagens ungdom: "men öhhhh alltså....".
Det är inte bara diametern som måste stämma. Dessutom så måste man:
- Ha samma kontakt (bör i alla fall, annars måste man byta)
- Veta att kontakterna är kopplade likadant
- Ha samma matningsspänning. Vissa har 5V matningsspänning.....
- Ha samma logik för renbränning av tråd
- Ha samma överföringskonstant (dvs utsignal per kilo luft)

Operera över orginal elektronik i ett godtyckligt rör med rätt diameter är faktiskt nästan alltid rätt väg att gå.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
9 september 2008
#12
precis som du säger sharky, bara för att det passar så betyder inte de att det fungerar!

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

Forummoderator
26 342 Inlägg
9 september 2008
#13
Sharky skrev:
För att citera dagens ungdom: "men öhhhh alltså....".
Det är inte bara diametern som måste stämma. Dessutom så måste man:
- Ha samma kontakt (bör i alla fall, annars måste man byta)
- Veta att kontakterna är kopplade likadant
- Ha samma matningsspänning. Vissa har 5V matningsspänning.....
- Ha samma logik för renbränning av tråd
- Ha samma överföringskonstant (dvs utsignal per kilo luft)

Operera över orginal elektronik i ett godtyckligt rör med rätt diameter är faktiskt nästan alltid rätt väg att gå.

/Göran

Vår allsmäktige bilgud har talat smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 september 2008
#14
bmx skrev:
volvo 760 har väll ochså 3"?

min 760 har en 3 tummare ...prv-sexan då alltså..en -88:a
Senast redigerat av mrbuggy (11 september 2008)

32 Inlägg
19 april 2010
#15
Men funkar en LMM från 960 med slutnummer 012 eller inte?


2 230 Inlägg
11 januari 2011
#16
ja den fungerar då massa kör med den.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

volvolover
667 Inlägg
29 juli 2013
#17
Lyfter tråden lite!

På min 940 så har jag en 3" lmm från 960 med slutnummer 012.
Lambdalampan lyser och jag funderar  på om det är så att den lyser eftersom original lmm har 016. Ska inte 3" lmm ha samma nummer som original? smile))

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
29 juli 2013
#18
vanligtvis brukar man ta självaste kortet/sensorn från 016 lmm å sätta i en med 3".


volvolover
667 Inlägg
29 juli 2013
#19
Försökte men ville i te ta sönder skiten :p

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Refined
1 770 Inlägg
29 juli 2013
#20
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27308/968447_wwisyd.jpg
Bild 1
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27308/968448_rp1trw.jpg
Bild 2

Börja alltid med att experimentera med den LMM som ni efter operationen INTE skall använda. På så sätt så lär man sig mycket, och ett misstag är inte hela världen smile

LMM med slutnummer 010 (Ifrån 740 16V) är 3" stort, men det är fel elektronik i för att köra ihop med t.ex gröna spridare i en Volvo 940.

1: Börja med att ta en kniv eller värma bort limmet runt luckan på toppen av LMM:en

NOTERA ATT DELARNA MED RINGAR PÅ SKALL SITTA IHOP, OCH INTE VARA SOM PÅ BILDEN (Bild 1)!!!

2: Tag bort de 4 skruvarna som sitter i framkant, väl synliga utanpå LMM:en

3: Tag ett borr 1-2mm bredare än skruvskallarna och borra igenom plasten där de gula ringarna är (Bild 2)

4: Tag bort de två skruvarna

5: Den sista skruven, röd ring, går EJ att få fram efter som den gömmer sig under en gjuten elektronik platta, så man får bända och bryta lite för att den skall släppa ifrån gängorna i plasten. Behövs inte mycket alls för att den skall släppa.

6: Tag och slipa av den röda skruven så den blir slät emot botten (Den behövs inte)

7: Flyta sedan önskad elektronik till önskat hus.

Klart!!! big_smile


Sök