Bättre om man har en bra handbroms, för så vitt jag vet får man ej stampa bromspedalen i botten hur som helst! Drar man däremot handbromsen och man får dem i röven så har de lite svårt att förklara sig:)
Bättre om man har en bra handbroms, för så vitt jag vet får man ej stampa bromspedalen i botten hur som helst! Drar man däremot handbromsen och man får dem i röven så har de lite svårt att förklara sig:)
Så man får inte tvärnita om en kaninjävel springer över vägen? De kan ALDRIG bevisa att man inte haft anledning att tvärnita... Det är därför det finns en regel för hur nära man får ligga
Intressant tråd! Tycker det är jväligt kul att se på Cops då de verkligen provocerar fram brott! Ställer sprojtans cyklar olåsta och väntar på en tjuv t.ex.
Jag hatar också när folk lägger sig alldeles för nära och speciellt på natten är det ju livsfarligt! Jag brukar börja köra ännu saktare när folk gör det, och gärna på ett ställe där det inte går at köra om:P haha:D
Så man får inte tvärnita om en kaninjävel springer över vägen? De kan ALDRIG bevisa att man inte haft anledning att tvärnita... Det är därför det finns en regel för hur nära man får ligga
Man ska inte väja för småvilt! så där hade det kanske varit svårt att försvara en tvärbromsning. Däremot kan man ju säga att man tyckte sig se en ren/älg/rådjur eller något:D
enda anledningen till att du slapp undan (om det inte är sveriges dummaste snutar) är att deras mätutrustning inte fungerade, jag kan garantera att dom tar kortet med glädje om dom lyckas göra så att du kör 160kmh på en 90 väg. Dom skiter i om dom provocerade dig, du har fortfarande skyldighet att hålla hastigheten oavsett om dom kör 0.1 cm ifrån röven på dig.
Detta kallas brotts provokation vilket inte polisen får göra!
tror du seriöst att det skulle räcka i en domstol att han säger att dom provocera fram det. haha
Tyvärr är detta en helt vanlig metod av polisen, och kommer dom bara att vifta bort dina argument.. Du blir av med lappen tyvärr..
Skulle kanske varit tydligare i vad jag skrev. Det blir absolut inga påföljder, jag slapp iväg med typ muntlig varning. Men det jag funderade över va ifall mina argument till varför jag körde för fort räckte för att få dem att "backa" eller vad man ska säga...ifall de kände på sig att de kanske agerat fel o kört på tok för nära?
En person i Tyskland dömdes till fängelse för att han låg för nära till en bil, och kvinnan i den bilen fick panik, skulle byta till högerfilen, men förlorade kontrollen och körde av vägen. Jag tror att hon och hennes dotter dog... Flera andra bilister var vittnen till händelsen. Polisen får inte provocera fram en händelse som kan strida med trafikreglerna, därför gjorde du helt rätt att öka farten och skapa större avstånd. (Jag tror faktiskt det står i boken att man ska göra det när en bil ligger för nära).
om vi menar samma person så var han testförare för mercedes i tyskland, och han körde som en idiot och tryckte av bilen, de var inte direkt som hon fick panik utan han tryckte av de när han körde om, och de dog ja tyvärr. men de var ett antal år sedan.
enda anledningen till att du slapp undan (om det inte är sveriges dummaste snutar) är att deras mätutrustning inte fungerade, jag kan garantera att dom tar kortet med glädje om dom lyckas göra så att du kör 160kmh på en 90 väg. Dom skiter i om dom provocerade dig, du har fortfarande skyldighet att hålla hastigheten oavsett om dom kör 0.1 cm ifrån röven på dig.
ö du tror inte att du förväntas vara en så pass bra förare att du klarar av att hantera en rätt vardaglig händelse i trafiken?
Topic e ju lite missvisande.. du blev ju inte stoppad i 160km/h utan i 120km/h.. kan vara ganska så stor skillnad på påföljderna..
Förtydligade visst inte detta heller i det jag skrev..sorry. De frågade mig, "vet du hur fort du körde?", nej svarade jag..."vi mätte dig i 160" sa de då...därav rubriken. fast läste igenom det precis och det va lite otydligt så...
När jag väl stod vid vägkanten va jag förvånansvärt lugnt. Men på vägen hem inbillade jag mig hela tiden att de låg bakom med släckta lyktor så körde en bit under tillåten hasstighet hela vägen
ö du tror inte att du förväntas vara en så pass bra förare att du klarar av att hantera en rätt vardaglig händelse i trafiken?
Bara för att det händer titt som tätt att idioter inte kan hålla avståndet till framförvarande bil gör det hela inte mindre olagligt
Gjorde dom inget, gav inga böter du fick inte skriva några papper så är det lugnt. Tro mig, har vart av med körkortet 2ggr...
Tro mig jag har blivit av med kortet 2 ggr... :S
Du har inte en aning om vad du pratar om...
Blev tagen (olovlig) utan att skriva under någonting. Efter någon månad drogs kortet in av länsstyrelsen. Ytterligare någon månad senare blev jag kallad till rättegång...
Men, 160km/h mitt i natten på en 90-sträcka? Är du inte rädd för att lilla Lisa som tappat bort sig i natten ska sitta på vägkanten och vänta på räddning?
Visst, bilen var nära bakom, men att gasa upp till 160 är ändå inget man kan lägga bakom försvaret att dom låg för nära.
Godnatt
Helt sant. Varav jag trodde allt va kört trots de legat o slickat mig i röven...dumt tyckte de och på den punkten höll jag med, men hävdade ändå att det inte skulle hända om de inte vart så nära. Låg som sagt lagligt när de kom ifatt mig och efter jag skaffat lucka lag jag mig lagligt igen...men en får se, med tanke på föregående inlägg börjar jag fan bli nervös igen, hoppas de står för det de sa med muntlig varning...