Det har aldig hänt mig på landvägen men i stan, ärlig talat.. jag har haft så mkt med snuten så jag vet hur dom är. I din situation hade jag blivit så jävla förbannad så jag vetifan vad jag hade sagt till dom.
En gång vände dom på genomfarten som om jag hade kommit i 150 blås lr nått, jag åkte helt lagliga ~50 alltså helt oprovoserat, det gjorde mig så sne så jag stämpla fullt, drog ut 2an kanske.. dryga 100. Snuten jobbar på att komma ifatt.. lägger mig i stadiga 60, blir stilla i rödljus. Vid grönt väntar kvällens däcktjut då jag far iväg som ett jävla spjut med snuten efter
Men bara 1an ut.. kanske 65kmh.
Blir stannad 200 m senare, kommer fram en relativt lugn snut o frågar hur jag kör, jag kontra snabbt med att fråga vad det är som är så intressant med mig så dom måste göra en tväromvändning mitt på genomfarten. Utan svordommar men med en förbannad antydan. Som svar får jag att de sagt att de skulle stanna första bilen dom såg, för att därefter bli helt förstörd. Han visste knappt vad han ska säga mer, han kom inte änns ihåg att be om körkort, säger typ kör lugnt och går tillbax till sin bil och partner.
Det jag vill säga är, snutar som beter sig som idioter ska man konfrontera direkt!
För mig har de funkat många gånger, att stanna mig 2-3 ggr i månaden i en stad med 40 tusen invånare för att be om körkort och blåsa är trakasserier, som dom ska ge fan i och det låter jag dom höra!