AppleandCoffe skrev:
Köp för fan inte en Kawasaki som folk säger åt dig att göra, jag har kört cross hela mitt liv, la av 2007 efter 15 år pga av för mycket skador och kört USM och JSM och några tävlingar i EU.
Kawasaki är så jävla slöa så det går fortare för en 3 åring att cykla. Jag har sett, kört och framför allt följt en svensk mästare som åkte för svenska kawasaki, Team Green och det går inte att få snurr på skiten. Kan inte uttala mig om 2007 och 08:orna.
Dessutom så Suzukis och Kawakis första och andra årets 4-takts snurror är rena rama skräck exempel.
Man kan tänka sig att Japanare gör allt genomtänkt. Helt horribla lösningar på saker och ting.
En kille som åkte Kawa rasade motorn 4 gånger under 1 säsong, 4 helt nya motorer.
Jag har alltid åkte Yamaha, driftsäkrare motorer får man leta efter. Skulle enbart kunna tänka mig att åka Honda.
04:a rasade min motor men det var för att farsan hade gjort en tabbe och inte dragit åt oljeskruven..
Under 2 takts tiden 01-03 åkte jag inte orginal utan med Renaldi och där ligger man på marginalerna till vad grejjerna håller för ett par ras där.
Om du bestämmer dig för att åka Yamaha 2-takt har jag Öhlins dämpare fram och bak och 2 Renaldi kit dock är 99:ans kit, cylinder skrot. R3G kronor och massor av olika avgasystem.