3216
Sök

Vilket cross"märke" rekomenderar ni?

Toyaddict
241 Inlägg
7 september 2008
#41
Har haft suzuki, kawa och honda. Och hondan är en helt annan kvalitet!
Har en Honda cr 125 -01 nu och det är den bästa cross jag haft! Har SRS-kit på den så den är riktigt rapp smile Bra trim om man vill ha mer effekt!
Vad jag hört annars så ska yahaha och honda hålla bäst!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

85 Inlägg
7 september 2008
#42
Du kan få köpa min CRF 250.

Om du skall köpa Honda vill säga smile  !

I´m a Gubbe !

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#43
Alpha-X skrev:
Du kan få köpa min CRF 250.

Om du skall köpa Honda vill säga smile  !

Hehe vad är det för årsmodell och vad ska du ha för den??

Tror det lutar åt en Yamaha yz 125cc eller 250cc 2-takt:P

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

Hojmek
748 Inlägg
7 september 2008
#44
Köp inte en 4 takt 250, urk så slöa dom är! som dom flesta skriver 250 2 takt då kan du välja å vraka vilken du trivs bäst med, har själv kört mest på en kx 250 04 går ruggigt bra smile

7 100 Inlägg
7 september 2008
#45
kawa och ktm gillar jag smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

796 Inlägg
7 september 2008
#46
Hondan ska du ta

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Lat och helgalkis
61 Inlägg
7 september 2008
#47
Köp för fan inte en Kawasaki som folk säger åt dig att göra, jag har kört cross hela mitt liv, la av 2007 efter 15 år pga av för mycket skador och kört USM och JSM och några tävlingar i EU.
Kawasaki är så jävla slöa så det går fortare för en 3 åring att cykla. Jag har sett, kört  och framför allt följt en svensk mästare som åkte för svenska kawasaki, Team Green och det går inte att få snurr på skiten. Kan inte uttala mig om 2007 och 08:orna.
Dessutom så Suzukis och Kawakis första och andra årets 4-takts snurror är rena rama skräck exempel.
Man kan tänka sig att Japanare gör allt genomtänkt. Helt horribla lösningar på saker och ting.
En kille som åkte Kawa rasade motorn 4 gånger under 1 säsong, 4 helt nya motorer.
Jag har alltid åkte Yamaha, driftsäkrare motorer får man leta efter. Skulle enbart kunna tänka mig att åka Honda.
04:a rasade min motor men det var för att farsan hade gjort en tabbe och inte dragit åt oljeskruven..
Under 2 takts tiden 01-03 åkte jag inte orginal utan med Renaldi och där ligger man på marginalerna till vad grejjerna håller för ett par ras där.
Om du bestämmer dig för att åka Yamaha 2-takt har jag Öhlins dämpare fram och bak och 2 Renaldi kit dock är 99:ans kit, cylinder skrot. R3G kronor och massor av olika avgasystem.
Senast redigerat av AppleandCoffe (7 september 2008)


319 Inlägg
7 september 2008
#48
Yamaha YZ, utan tvekan.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

Meister
6 763 Inlägg
7 september 2008
#49
Det spelar ingen större roll vad du köper för märke. Försök att hitta en som har gått lite men med ordentlig service. Så se till att de är en fräsch hoj och stirra inte blindt efter ett visst märke. Jag har kört Kawasaki och den har aldrig krånglat. Den hade inte gått mycke och den blev dessutom ordentligt servad så det kommer man väldigt långt på.


655 Inlägg
7 september 2008
#50
suzuki rm lätt:D


Bilmekaniker
274 Inlägg
7 september 2008
#51
ktm eller husaberg, honda går oxå bra

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

465 Inlägg
7 september 2008
#52
AppleandCoffe skrev:
Köp för fan inte en Kawasaki som folk säger åt dig att göra, jag har kört cross hela mitt liv, la av 2007 efter 15 år pga av för mycket skador och kört USM och JSM och några tävlingar i EU.
Kawasaki är så jävla slöa så det går fortare för en 3 åring att cykla. Jag har sett, kört  och framför allt följt en svensk mästare som åkte för svenska kawasaki, Team Green och det går inte att få snurr på skiten. Kan inte uttala mig om 2007 och 08:orna.
Dessutom så Suzukis och Kawakis första och andra årets 4-takts snurror är rena rama skräck exempel.
Man kan tänka sig att Japanare gör allt genomtänkt. Helt horribla lösningar på saker och ting.
En kille som åkte Kawa rasade motorn 4 gånger under 1 säsong, 4 helt nya motorer.
Jag har alltid åkte Yamaha, driftsäkrare motorer får man leta efter. Skulle enbart kunna tänka mig att åka Honda.
04:a rasade min motor men det var för att farsan hade gjort en tabbe och inte dragit åt oljeskruven..
Under 2 takts tiden 01-03 åkte jag inte orginal utan med Renaldi och där ligger man på marginalerna till vad grejjerna håller för ett par ras där.
Om du bestämmer dig för att åka Yamaha 2-takt har jag Öhlins dämpare fram och bak och 2 Renaldi kit dock är 99:ans kit, cylinder skrot. R3G kronor och massor av olika avgasystem.

kawa skit? kawa slö? jag har en kawa 250f aldrig nånsin kronglat! medans polare som kör tex  yzf ,ktm,honda har skurit?

4 Inlägg
7 september 2008
#53
KTM klart!

Emelie

465 Inlägg
24 september 2008
#54
köp min kawa 250f istället:) är tillsalu nu, om du inte redan hittat ngt:P

Slav
1 454 Inlägg
24 september 2008
#55
4-t är som laddtryck.. man blir beroende! men köp det som känns bäst men 125 är lite tråkigt i längden om man vill ordentligt med kraft.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

465 Inlägg
24 september 2008
#56
Henka_ skrev:
4-t är som laddtryck.. man blir beroende! men köp det som känns bäst men 125 är lite tråkigt i längden om man vill ordentligt med kraft.

länge leve 4taktare:)

446 Inlägg
24 september 2008
#57
jag kör en kawasaki 125cc 04 och det har alldrig varit nått problem med den riktigt nöjd smile

den är även till salu!


Evolution Garage
1 299 Inlägg
24 september 2008
#58
Honda CRF, finns inget annat i dagens läge!

Sky´s the limit...

Teddan
2 495 Inlägg
24 september 2008
#59
favoriten är ktm 380sx (2-takt)
Men har haft en Vor 530 (4takt) den var riktigt brutal men som allt annat från italien så är det dyr skit.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sleeper
3 084 Inlägg
24 september 2008
#60
ärligt talat så gör dem inte så stor skillnad man får skruva lika mycket i alla ändå. Mest tycke om vilken färg man gillar och sen när man kört "den färgen" så blir man märkes bög och kan inte köra nått annat. Så brukar det väl oftast vara.

PS jag har en kawa 125 som stått och skräpat i garaget (har aldrig haft tid att fixa den förrän nu) är en 02 som inte är körd sen 2005 får jag 20k är jag nöjd (möjligen prutbar)  nyrenoverad bakdämp och ny kopplingskorg som gått drygt 5-6 timmar. Servicebok ifylld ska bara hitta den. (reservhoj till svenskjuniormästare förövrigt)
Jag har väl totalt avverkat ca15 motionstimmar på de 5 åren jag ägt den.
Senast redigerat av Sushikocken (24 september 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!


Sök