2958
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
8 253 Inlägg
10 juni 2009
#541
42mm rör räcker till grenröret.


Joas_86
17 juni 2009
Trådstartare
#542
Uppdatering 2009 06 17

Ja men nu jävlar har man äntligen fått tummen i RÖVEN big_smile HEHE ! Nu imorn ska den äntilgen bilen grundas efter en långsam tid. Men hoppas de blir bra gjort, brorsan ska få hålla sprutan, fast jag kan göra de också. Men brorsan vill så gärna göra de, så han får väl fixa de då. Då han är bättre en annan tongue Hehe !

Sen efter de ska de fixat med skärmar, huv, stötfångare, fronten, dörrar big_smile Men de är bara en lätt översyn som ska spacklas med sprutspackel, fan vad de funkar kanon alltså ! Sen är de lackering på de med. Sen montering. Lackeras hos nilssons lackering Hedemora smile (Lazerblue) blir den.

!


BILDER !




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/688973_twk4rb.jpg
Som ni ser så har man sprutspacklat big_smile Blev kanon detta !


https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/688975_6x2yfu.jpg
Spackla slipa spackla slipa spackla slipa big_smile Blir bra iaf hoppar jag iaf !


https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/688978_al2npi.jpg
Imorn smäller det ! big_smile Nu ska den grundas...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/688980_68l96d.jpg
Spackel de är vackert på något sätt tongue




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/688985_dyrlfo.jpg
Audi s4 2.2 TQ. 325 hk rs2 turbo, xtraktor grenrör, 3" avgas mm mm !
Senast redigerat av Joas_86 (21 juni 2009)

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
17 juni 2009
#543
fan va gött smile

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
20 juni 2009
#544
men varför joas vf ska du sälja s70in du som har slitit som ett djur med den!.

Erik H

2 638 Inlägg
20 juni 2009
#545
v80_ecke skrev:
men varför joas vf ska du sälja s70in du som har slitit som ett djur med den!.

Det funderar jag med, efter att jobb och slit. Tröttnat på den?
Senast redigerat av Aker_s40 (20 juni 2009)

Joas_86
21 juni 2009
Trådstartare
#546
Aker_s40 skrev:
v80_ecke skrev:
men varför joas vf ska du sälja s70in du som har slitit som ett djur med den!.

Det funderar jag med, efter att jobb och slit. Tröttnat på den?

Var redan trött på den förra sommaren sad Sen vill ja prova på något nytt också.



Men att trimma fwd till 500-600 hk är ju ganksa mkt att göra på v lådan, sen den skit dåliga 5an som volvo har byggt. Lär pinnförstärka mm mm mm ! De är ju fan mkt pengar bara göra ordning på ett block ? :S Lite synd, sen spränger man lådot hit o dit.

Njea så jag satsar på brorsans AUDI S4 turbo 5a ! Kommer kanske en ny tråd big_smile


Men som sagt bilen är grundad nu, ska lackas nästa helt är de tänkt. Så bilen är nog ute före ACTION MEET hoppas jag ! big_smile


/Joas
Senast redigerat av Joas_86 (21 juni 2009)

5 089 Inlägg
21 juni 2009
#547
Spränga lådor? På en 850\s70? Hur många har gjort det om jag får fråga? jag har då aldrig enns hört talas om något som har problem med det på sin vråltrimmade volvofemma.
Och den skitdåliga femman? Finns det någon mera lättrimmad motor?
Köp ett s60 block så behöver du bara slänga i stakar å kolvar så håller det för alltid sen. Eller vart har du hört att blocket suger?
Nä jag tycker du ska ha kvar bilen å bygga skojj på den istället.

\Lindgren

8 253 Inlägg
21 juni 2009
#548
FLindgren skrev:
Spränga lådor? På en 850\s70? Hur många har gjort det om jag får fråga? jag har då aldrig enns hört talas om något som har problem med det på sin vråltrimmade volvofemma.

Rassel med lådor, jodå, Det är ganska ovanligt. Men visst rasar m56orna med. Det glappet i dem, ett par riktiga starter och sen är det klart. Eller den definitiva m56-dödaren: felväxling. En missad växel kan ge upphov till lådbyte. Men så länge man har en glappfri låda, inte boggar och träffar växlarna så håller dem.

FLindgren skrev:
Och den skitdåliga femman? Finns det någon mera lättrimmad motor?
Köp ett s60 block så behöver du bara slänga i stakar å kolvar så håller det för alltid sen. Eller vart har du hört att blocket suger?

Det är ju så: femmorna låter fränt, men det finns bättre maskiner att bygga på. Ta bara vitblocken urfader: B234F. Det är ingen större konst att plocka 500hk är en sån. Och ett sånt bygge lär dessutom bli billigare. BMW M50... Där har vi den troliga stommen till mitt nästa bygge. Där har du en löjligt lättrimmad maskin.
Till vitblocken så är det ju ingen nackdel att stifta eller köra med gördel iom att kassetten inte är ihopgjuten med blocket i ovakant. Det är tyvärr nåt som violvo inte förde vidare från rödblocken. Sen har vi en del andra klassiska vitblocksbekymmer: slitna cylinderlopp (speciellt på dem med 139,5mm stakarna) och det höga vevhustrycket. Naturligtvis har ju motorerna förbättrats under åren, men frågan är om man kommit hela vägen fram än?


486 Inlägg
21 juni 2009
#549
Marlboroman skrev:
FLindgren skrev:
Spränga lådor? På en 850\s70? Hur många har gjort det om jag får fråga? jag har då aldrig enns hört talas om något som har problem med det på sin vråltrimmade volvofemma.

Rassel med lådor, jodå, Det är ganska ovanligt. Men visst rasar m56orna med. Det glappet i dem, ett par riktiga starter och sen är det klart. Eller den definitiva m56-dödaren: felväxling. En missad växel kan ge upphov till lådbyte. Men så länge man har en glappfri låda, inte boggar och träffar växlarna så håller dem.

Ähhh, det där gäller ju alla lådor, inte just M56.

Marlboroman skrev:
Ta bara vitblocken urfader: B234F.

Urfader? Var finns likheterna? Skicka ett PM eller länka till någon tråd så slipper OT i denna tråden, för jag är bara intresserad smile

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

9 108 Inlägg
21 juni 2009
#550
Annonsering får inte ske på forumet, redigerade din rubrik nu.


Joas_86
21 juni 2009
Trådstartare
#551
FLindgren skrev:
Spränga lådor? På en 850\s70? Hur många har gjort det om jag får fråga? jag har då aldrig enns hört talas om något som har problem med det på sin vråltrimmade volvofemma.
Och den skitdåliga femman? Finns det någon mera lättrimmad motor?
Köp ett s60 block så behöver du bara slänga i stakar å kolvar så håller det för alltid sen. Eller vart har du hört att blocket suger?
Nä jag tycker du ska ha kvar bilen å bygga skojj på den istället.

De är bara att det är fwd tyvärr sad De rör inte på sig mot en audi S4/2 gör. Sedan mer lätt trimmat också. turbo 5an på ett s4/2 block är helt gjutet o slipper alla förstärkningar, sedan har PPF bänka sin audi motor med original kolvar till 900 hk bara spm stakar.
portad topp med 7a kammar ! Bara dom kammar ger 15 hk ! HEHE big_smile Visst de är verkligen inte fel på turbo 5an ifrån volvo. Dom låter göt, men 5an hos audi är mer VASS !

Så blir annons denna gång sad

Joas_86
21 juni 2009
Trådstartare
#552
Lind4hl skrev:
no offence, men audin är väl ett grymt bra utgångsobjekt?

4wd som håller, inte nån riskokar skit...
byt stakar och du åker 650hk med rätt mappare

Tänkte bli så big_smile


650 hk :S Kan nog köra 900 hk också !

Joas_86
22 juni 2009
Trådstartare
#553
Lind4hl skrev:
nja, andra kolvar som gäller då.. iaf med driftsäkerhet

För driftsäkerhet så ska man ha andra kolvar big_smile Men PPF har fortfarende bänka en turbo 5a med original kolvar till 900 hk. Dom höll en hel sommar med verkligen hård körning på strippen.

Och de kallar jag verkligen KVALITE ! big_smile

87 Inlägg
22 juni 2009
#554
Joas_86 skrev:
Lind4hl skrev:
nja, andra kolvar som gäller då.. iaf med driftsäkerhet

För driftsäkerhet så ska man ha andra kolvar big_smile Men PPF har fortfarende bänka en turbo 5a med original kolvar till 900 hk. Dom höll en hel sommar med verkligen hård körning på strippen.

Och de kallar jag verkligen KVALITE ! big_smile

Är smitt orginal så det håller bra om dom är fräscha.
Vilken tänker du på?
Forsberg har ju nyss bromsat sin och har 900+


Joas_86
22 juni 2009
Trådstartare
#555
S4_AllarN skrev:
Joas_86 skrev:
Lind4hl skrev:
nja, andra kolvar som gäller då.. iaf med driftsäkerhet

För driftsäkerhet så ska man ha andra kolvar big_smile Men PPF har fortfarende bänka en turbo 5a med original kolvar till 900 hk. Dom höll en hel sommar med verkligen hård körning på strippen.

Och de kallar jag verkligen KVALITE ! big_smile

Är smitt orginal så det håller bra om dom är fräscha.
Vilken tänker du på?
Forsberg har ju nyss bromsat sin och har 900+

Jo det är ju klart dem ska vara färska också lol Tänkte mest på PPF (Ärtan) Han bänka ju sin med 900 hk någonstans !

Men driftsäkert tål dem säkert mer än 600 hk iaf ?


/joas

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juni 2009
#556
Hur sura volvoraggarna än blev så tycker jag du gör ett helrätt val, betydligt tuffare med både Audi och Quattro smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Joas_86
22 juni 2009
Trådstartare
#557
Rquired skrev:
Hur sura volvoraggarna än blev så tycker jag du gör ett helrätt val, betydligt tuffare med både Audi och Quattro smile

Dom får tycka exakt vad dom vill  roll Men med en audi S4 tq kan man köra åttor runt 850 S/v70 modeller big_smile Hehe. Bara klippa kabeln på diffsrärren sen kan man ha väldigt roligt wink


Men jag kommer verkligen sakna S70 senare. Men men.

/Joas

Joas_86
26 juli 2009
Trådstartare
#558
Uppdatering 2009 07 25

Tjaa tja nu var det ett jävla tag sen man gjorde en uppdatering big_smile Men nu är både S70in grundad ock lackad tongue

Så idag ska klarlack på. blev inget misslyckande med lacken, blev sjukt jävla bra alltså big_smile Sjukt nöjd jag är efter resultatet.

BILDER KOMMER EFTER KLARLACKEN ÄR PÅ ! Då kommer de bilder på ifrån grunden, lacken, klarlacken ! Blir mer spänande att se då big_smile

Så till veckan ska jag spackla framdörr, framskärm, sedan göra översyn innan grund. Så detta ska vara klart till på onsdag, då ska de grundas ! Sedan måste jag också bygga på sargerna på stötfångare sad Skit tråkigt !


//Joas

8 253 Inlägg
26 juli 2009
#559
Joas_86 skrev:
Så idag ska klarlack på. blev inget misslyckande med lacken, blev sjukt jävla bra alltså big_smile Sjukt nöjd jag är efter resultatet.

.....

Så till veckan ska jag spackla framdörr, framskärm, sedan göra översyn innan grund. Så detta ska vara klart till på onsdag, då ska de grundas ! Sedan måste jag också bygga på sargerna på stötfångare sad Skit tråkigt !

Nu e jag iofs lite trött såhär på morgonen, men nu hängde jag inte med. Om bilen är klar för klarlack, varför ska du spackla och grunda? eller pratar om 2 olika bilar?


Joas_86
26 juli 2009
Trådstartare
#560
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:
Så idag ska klarlack på. blev inget misslyckande med lacken, blev sjukt jävla bra alltså big_smile Sjukt nöjd jag är efter resultatet.

.....

Så till veckan ska jag spackla framdörr, framskärm, sedan göra översyn innan grund. Så detta ska vara klart till på onsdag, då ska de grundas ! Sedan måste jag också bygga på sargerna på stötfångare sad Skit tråkigt !

Nu e jag iofs lite trött såhär på morgonen, men nu hängde jag inte med. Om bilen är klar för klarlack, varför ska du spackla och grunda? eller pratar om 2 olika bilar?

Du ska nog sova 2 timmar till tror ja lol De är ju dörrar, skärmar, alla detaljer som ska grundas o lackas nu. Har bara nämligen tagit karrosen först att grunda, lackas ! Blir så mkt i garaget om ja ska ta dörrar skärmar och allting samtidigt, blir rörigt då. Lika bra att ta en sak i taget big_smile


//Joas


Sök