550hk med .63 avgashus är svårt... dock får du "tidigt" laddtryck.
utan vidare beskrivning av vad du tänkt dig och vad du gjort med bilen så är det omöjligt att svara på om den passar dig
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
det kommer bli eget tillverkat grenrör, 3"downpipe 3"avgas med racekisse, sen h profils stakar och andra spridare och ny programvara, frontmonterad ic med nya tryckrör, annan fjäder i wg sen kanske jag byter till 7a kamaxlarna
riktar in mig på en 450-500 hk och vill veta när man börjar få ladd med den där turbon om det e tidigt eller sent, vill veta hur mycket den klarar av och om det blir nån turbo knuff
ta reda på mer vad det är för turbo. lite dator på kompressor samt turbin tex.
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
tror inte det är nå problem med sent laddtryck den är inte direkt stor. men är inte en s4 en v6a?. ja ja allt hänger på hur du bygger grenröret tex om du har twin entery på turbon ska du ha puls split grenrör lite knepigt ett bygga bara
vill ju dock inte att den ska vara som kkk24 och dra från början för det e inge kul vill ha en liten turbo knuff, vill också kunna nå 450 ´kusar med den om det e möjligt?
Lustig filosofi... då skall definitivt inte ha .63 avgashuset. välj en lastbilsturbo, holset HX35 eller nått åt det hållet.
Senast redigerat av torpis (10 september 2008)
ok en äldre s4a då är det bara att glömma puls split går bara på jämt natal cyl jag har en t60 den har ar0.63i avgas å ar 0.70 eller om det är 0,60 på en volvo 240 turbo b21et jag har ladd vid typ 3 å fult vid 4 men jag har delad puls men det är inte hundra bygt brist på plats
Mappningsfråga, jag kan åka med 0.3 i laddtryck tills 7000rpm den dunka på 2bar.... dock ser jag inte poängen med det.
turbobanditen.se liger på ekerö. dåck dom kommer från nått land men jag har en t60 från dom den klarar 600 typ å kosta 5400 med v fläns dom har massa andra åkså