2081
Sök

Min bil startar inte efter inbrott

6 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
#1
Nu i veckan hade jag inbrott i min renault 5 från 91. Amatörerna försökte tjuvkoppla bilen men fick inte upp rattlåset. De klippte sönder en massa kablar också. Man blir så förbannad  asså!  jag önskar att jag hade gått förbi när d hände...

Kan för övrigt berätta att jag bor i Oslo vilket kanske kan förklara varför de misslyckades med att stjäla en bil som vilken normalbegåvad 10-åring med skruvmejsel som helst skulle klara av att sno.

Nu till problemet. Jag tejpade ihop alla kablar men batteriet var urladdat så jag fick rulla igång bilen o trodde d skulle lösa sig bara jag fått laddat upp batteriet lite. Men nu måste jag rulla igång bilen varje gång. Bilen vägrar starta med nyckeln trorts att batteriet är laddat.

Någon som har några tips?

/Tony

4 586 Inlägg
12 september 2008
#2
dom har säkert klippt någon mer kabel. har du mätt så tändningslåset fungerar? man måste vara bra desperat ifall man tjuvkopplar en renault 5


Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
12 september 2008
#3
vaffö har du två trådar om detta ämnet??????????????????????? lämna in bilen till din renault-verkstad

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

3 650 Inlägg
12 september 2008
#4
man lämnar ju inte in en renault 5 yikes du får helt enkelt riva loss å försöka hitta kabeln dom klippt


915 Inlägg
12 september 2008
#5
Går motorn runt när du vrider då annars är det ju bara signalen till startmotorn eller jorden till tändningslåset.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

6 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
#6
Jo man hör ju att den försöker starta, fast den lyckas liksom inte.

phonic skrev:
Går motorn runt när du vrider då annars är det ju bara signalen till startmotorn eller jorden till tändningslåset.

230 Inlägg
12 september 2008
#7
startspärren? kanske?


6 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
#8
Startspärr? va e d?

230 Inlägg
12 september 2008
#9
aha läste inte det^^sry.. men måste va ngn kabel som inte sittter rätt?


6 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
#10
ja ok, jag får la prova o sätta ihop alla kablar igen då o se om d funkar.

12 Inlägg
12 september 2008
#11
kolla om du har 30 rätt.  annars kan de va jord fel. beror på vad dem drog ut. kollat så de inte fäst kablen dirr till 30?

Wtf?

C(^^,)
453 Inlägg
12 september 2008
#12
Obs. Dom kan ju ha kortslutit nått!
Kolla så Allla säkringarna är hela!


Sök