3450
Sök

svetsa/löda V8

2 118 Inlägg
14 september 2008
Go 4 it ! säger då jag ^^ nästan så man vill komma och hjälpa lol

D.i.l.l.i.g.a.f

72 Inlägg
14 september 2008
om jag inte har fel så svetsar man inte gjutgärn man löddar det!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 september 2008
Gör iordning 454an och köp en 350sb om du inte får in bb?

Rock'n Roll

Meister
6 763 Inlägg
482 Inlägg
15 september 2008
tjena, tänkte bara säga att ja läste om en kille som satt i en 500 cui från en cadillac i en 240, den fick plats men tajt var det tongue

just real power
no turbo shit

832 Inlägg
16 september 2008
fabbeps skrev:
om jag inte har fel så svetsar man inte gjutgärn man löddar det!

Det går att svetsa om man har tur men det är säkrare att löda smile Vet en som lyckades svetsa ett grenrör med en rostfri pinne och det höll men som sagt löda är säkrast eftersom gjutjärn är så hårt så är det bäst att ha ett mjukare tillsats material som tex mässing.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

116 Inlägg
17 september 2008
en 454 går inte stoppa ner i en 240 får inte plats för fjäderbenen men kan man tänka sig att byta till tex 140 framvagn eller rörram fram så går det annars får man flytta bak motorn en hel massa och då även flytta bak torpeden och allt som följer med. eller annars är ju 245an som  camaro67 pratar om lite speciell med 454 i skåpet.  allt beror ju på hur mycket jobb man vill ha. men att klara en besiktning blir riktigt svårt

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

152 Inlägg
18 september 2008
precis som ovan har jag vart med om svetsade grenrör och motorblock som man svetsat med rostfri pinne. materialen ska tydligen ha samma egenskaper. Dock ska man förvärma gjutjärnet lite.

annars finns det pinnar för gjutjärn att tillgå...

stoppa i motorn men räkna med jobb.

less thinking more action !! smile

It´s Better to burn out than fade away

Sök