4048
Sök

Volvo B230F vägrar starta varm

2 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Tja. har lite problem med min bil. När den är kall så startar den utan problem. När den är varm så vägrar den starta *den startar efter ca 20-45 min försök*. Jag har nyligen bytt temp givare. En kompis sa ngt om Automatchoke eller kallstarts liknande... Någon som har en ide? *Stort behov av hjälp*

\krille

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
14 september 2008
Funkar den sedan när den blir varm?

Det kan vara topplocket eller pakningen

Svenska Subaru Imprezaklubben...

2 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
ja då den väl startat så går den som en klocka. tills jag stänger av motor. Det är då den blir grinig

42 Inlägg
14 september 2008
samma fel hade jag innan jag bytte min hallgivare. har du kollat om du får nån gnista??

Metallica or die
108 Inlägg
14 september 2008
ja kolla hallgivaren, vad har du för årsmodel på bilen?

288 Inlägg
5 oktober 2008
Jag hade samma fel och när jag bytade fördelar delen alltså om fördelaren sitter mot torpedväggen (mot pedalerna inte alla som vet jag undrade själv ett tag) 

Sitter en kondning i den fördelaren som klabbar och då startar den inte tydligen...

MvH Steve

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel

4 586 Inlägg
5 oktober 2008
en på jobbet hade även samma fel byte alla tänddelarna sedan gick den fint kall som varm

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 oktober 2008
hegemark skrev:
ja då den väl startat så går den som en klocka. tills jag stänger av motor. Det är då den blir grinig

nu e jag på gång igen..eftersom min b230f va likadan...men min tvärdog rätt va de va...å såååå jävla svårstartad...prova med startgas å då hoppa den igång om ja hade tur...hur som helst så böt jag spridarreläet ..sen dess har den gåt som en dröm..

Sök