3198
Sök

Biltema piskar MDS?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 mars 2009
#61
Soderqvist skrev:
Lonefox skrev:
Jämför MDS TEAMRT6 (4K (ÖVERPRIS big_smile ) ) med tex Herts MLK 2 Kit, Morel Supremo eller Genesis Studio 16 eller ngt annat i samma prisklass som dessa tre (13-15K) så fattar du vad jag menar wink
Jag vet precis vad du menar, men ta som exempel ett kit från MDS för säg 4 000 kr och jämför det med ett annat märke typ Hertz Kicker DLS osv (i självklart samma prisklass) så märker man redan där skillnaden i kvalité,

//Soderqvist
Jo absolut smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

573 Inlägg
26 mars 2009
#62
Mr_EmCom skrev:
BJonsson skrev:
Äh... jävla skit snack! Varför skulle MDS vara sämre än nåt annat märke? visst deras budget serie är ju inget att ha men man kan ju spela sönder vilken bas som helst med oren effekt... Sen handlar det ju mycket om bygget ochså,en bas i fel låda får ju jobba mycket mer och blir därmed lättare bränd. Och att Biltema skulle vara bättre än MDS är ju rent idiotiskt.

kan ju tillägga att jag va jävligt anti MDS innan jag prova xmax basarna...smile
Det är dom den här tråden handlar om!
va? var det inte dB basarna de handlade om???

och så har faktiskt mds mer än sitt egna märke i sina butiker, störst är nog Rainbow, som är med i hela deras sortiment...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

787 Inlägg
26 mars 2009
#63
740Glt16valve skrev:
michieff skrev:
Mr_EmCom skrev:
Det är dom den här tråden handlar om!
flera som snackar allmän skit om märket i tråden smile
klart att man inte pratar gott om märken som är dåliga big_smile
Billjudsexperten lol Finns gott om experter här som talar gott om sina sponsorer osv och sina favorit märken smile BRY tongue  Dom flesta märken duger nog åt er, för det är väl ca 10% av er är som hör skillnad, alltså ni experter wink

Skulle prova experterna istället och sätta på dom ögonbindel och sätta dom i 4 olika bilar utan att dom ser, bara lyssna, sen avgöra vilket märke som är vilket!!!!!

Sen kan vi ta "hobby experterna" och prova samma sak!!!

Alla basar kan man spela sönder, men jag spelar hellre så det låter någorlunda okey, och då håller dom flesta märken och modeller. smile

Typ... hmm
Senast redigerat av AlvereZ (26 mars 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
27 mars 2009
#64
word to mouth! fyfan vad bra sagt

2 914 Inlägg
27 mars 2009
#65
jo sant. jag kan säga att jag har ett kitsystem bak i min bil. kvalitetsgrejjer kallas det,
rockford fosgate punch splits 4 ohms element. sen jbl gto 18e diskant 2 ohm. (samma kit så att säga)
sen köpte jag jbl gt5 fram (koax)
seriösare installation på mina koax (långt ifrån seriös men iaf bättre än bak)
sen kitsystemet spelar 20 ggr bättre än koax högtalarna, det är lite lustigt tkr jag. bättre djup och kontroll på diskanten än vad koax.
det jag mena med det är att man behöver inte ha av ett erkänt bra märke för att köpa dåliga saker.
ett kitsystem som har olika ohm kan som inte spela bra tkr jag :S eller så var det bara ren tur att det blev precis rätt :S
resonerar jag fel så kan jag mer än gärna ta en diskution ang. detta

214 Inlägg
12 december 2009
#66
ok livar upp tråden igen detta är fan mitt andra BAS som bränns just nu inte ens nära 600w

biltema håller bättre och Mygel Jobbar för mds så det så

Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 december 2009
#67
wayfinder skrev:
ok livar upp tråden igen detta är fan mitt andra BAS som bränns just nu inte ens nära 600w

biltema håller bättre och Mygel Jobbar för mds så det så
Onödigt trådlyft måste jag säga.. Var du enbart ute efter å skita på MDS?

Eller ville du även säga något seriöst?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

7 274 Inlägg
12 december 2009
#68
wayfinder skrev:
ok livar upp tråden igen detta är fan mitt andra BAS som bränns just nu inte ens nära 600w

biltema håller bättre och Mygel Jobbar för mds så det så
Bara för att du spelar sönder dina saker betyder inte det att dom är skit...
Piskade mina 10or med bra mycket mer effekt än vad dom är specade för i 1 ½ år utan att något hände och jag spelar alltid högt.


ljudfantast
1 372 Inlägg
12 december 2009
#69
wayfinder, det stinker troll!

du har inte mycket bra att säga om mds du...

4 693 Inlägg
12 december 2009
#70
Jag gav min gamla MDS 10" som jag hade hittat på soptippen (haha) 800 rms, spelade så in i helvete. Flexade taket iaf, basen var säkert från 90-talet big_smile

Booyakasha!

1 338 Inlägg
12 december 2009
#71
Samma kille som startade en tråd i sommras.
Som vart avstängd men han var ej hemma då så ip'n sparades från annan plats.

edit.
bara som påminelsse så Var det en Soundstorm bas som tråden handlar om missvisande Överskrift på tråden!.
Senast redigerat av mYGeL (12 december 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

4 074 Inlägg
12 december 2009
#72
wayfinder skrev:
ok livar upp tråden igen detta är fan mitt andra BAS som bränns just nu inte ens nära 600w

biltema håller bättre och Mygel Jobbar för mds så det så
SKIT BAKOM SPAKARNA!
inge annat...
Och sluta smuts kasta MDS bara för att du är talanglös!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 693 Inlägg
12 december 2009
#73
BJonsson skrev:
wayfinder skrev:
ok livar upp tråden igen detta är fan mitt andra BAS som bränns just nu inte ens nära 600w

biltema håller bättre och Mygel Jobbar för mds så det så
SKIT BAKOM SPAKARNA!
inge annat...
Och sluta smuts kasta MDS bara för att du är talanglös!
Haha! cool

Booyakasha!

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
12 december 2009
#74
HAHA big_smile

Nån som testat?
http://i47.tinypic.com/34829w9.jpg 12"
Senast redigerat av StlpMK (12 december 2009)

...........Team T-Röd Racing.............

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 december 2009
#75
med den där skönheten borde man ju enkelt kunna göra "the hair trick", några tusen watt o så baam!

stahre
12 december 2009
#76
Den låter kanske inte bäst, spelar inte sönder några rutor, väcker inte jätte uppmärksamhet på stan fredagkvällar runt 23 i en 740, men som utfyllnad om man saknar lite bas så funkar den galant smile

1 468 Inlägg
13 december 2009
#77
alla märken är som mds och biltema o allt annat. alla märken har haft dåliga produkter o mindre funktionsdugliga till oika ändamål.
Dom som spelar på väljer kanske hellre en dyr kicker bas eller något godis från DD medan en person som spelar lugnt kan nöja sig med mds db-basar eller biltema.
Smaken e som baken. ska man spela 150+ så kostar allt mycke mera. medan ett lyft kan komma från en sopkontainer. Va d inte därifrån din bas från 90-talet kom sa du Sofits?


4 693 Inlägg
13 december 2009
#78
Leo86 skrev:
alla märken är som mds och biltema o allt annat. alla märken har haft dåliga produkter o mindre funktionsdugliga till oika ändamål.
Dom som spelar på väljer kanske hellre en dyr kicker bas eller något godis från DD medan en person som spelar lugnt kan nöja sig med mds db-basar eller biltema.
Smaken e som baken. ska man spela 150+ så kostar allt mycke mera. medan ett lyft kan komma från en sopkontainer. Va d inte därifrån din bas från 90-talet kom sa du Sofits?
Haha jo, var lite hål i upphägningen också, men det lagade jag med textillim tongue

Den var faktiskt hur bra som helt om man vill ha utfyllnad. Fast å andra sidan så spelade den värre än polarens Kicker comp 10" roll

Booyakasha!

1 338 Inlägg
13 december 2009
#79
Leo86 skrev:
Smaken e som baken. ska man spela 150+ så kostar allt mycke mera.
Sett att dem knäckt 150DB+ med 1stMDS DS1214 bas. 1Ohm belastning
149,3 än så länge med 1st MDS FR12W bas. 2Ohm belastning

i dem sammanhangen är det mkt billiga basar! smile
Visserligen matas dem med MKT starka Slutsteg  men Jävligt coolt vad så pass billiga basar kan prestera.
Sen e det inga crank basar så dem är väldigt trevliga att lyssna på musik med dem också smile

Här finns bilder när dem mäter upp med Thermlab på dem 2 basarna jag nämnt.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p2012411

Finns även filmer o så för att visa mikplacering och så smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

stahre
13 december 2009
#80
Som alla andra har sagt, och jag med nu, oftast så ligger felet inte hos basen utan den som sitter med spakarna. I vissa fall så är det klart att "budget" märken inte håller precis den kvalitet som andra vassa kvalitets produkter gör, men så är det ju med allt...
MDS basar har jag hört ett par stycken o haft en 12" själv, den kan jag tyvärr säga var riktigt kass. Men köpte den i en fabriksbyggd låda på bilmässan i älvsjö för kanske 4 år sen. Kostade 400 och var från fanatic serien, Vad jag har hört så gick MDS ut och erkände att det inte var nån jätte bra bas... tongue
Spelade ingen roll vad man matade den med eller i vilken låda den satt i (provade visserligen bara 2 olika lådor)
Men tror inte att det var bara för att det var mds, kunde lika bra vart något annat varumärke smile


Sök