2293
Sök

Volvo 240 lite trim och blandat

Gatutrim av en rutten 240

5 670 Visningar
Uppdaterades senast igår 17:32
Diagnostekniker
2 933 Inlägg
måndag 09:13
Använd isåfall sensorjord så att jorden går via sprutet istället för direkt till batteriet eööer chassijord.

Up the RA

630 Inlägg
måndag 11:47
Trådstartare
Volvo har ej ny kontakt. Måste hitta på en skrot. Jag vet en skrot 240 som skräpar. Förhoppningsvis har den kvar sin fördelare.

Annars är nog enda alternativet att löda ihop kablarna eller byta ut fördelaren.

Professionell hatare

630 Inlägg
måndag 19:02
Trådstartare
Lyckades reparera kontakten! Ser inte fint ut men den sitter!

Imorgon ska jag sätta tillbaka styrservopumpen och generatorremmen, sedan ska jag ställa in offset.

Efter det blir det att sätta tillbaka avgassystemet med lambdan i, och sedan kabelstädning och DÅ, DÅ kan jag starta jäveln.

Största arbetet kommer bli att göra i ordning alla kablar, tejpa, kattstrypare osv osv osv. Vill inte att saker ska lossna av sig själv i första hand, eller brinna upp.

Professionell hatare

630 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Fått tillbaka styrservot och jagat generatorremmar idag.

Om någon gör samma sak med KLracings triggersats så behöver du en 900-905mm rem. Fanns ingen info på nätet om detta.
Du behöver också fila ned den nedersta distansen på styrservofästet.
Samt fila ned den nedersta bulten till kamremskåpan.

Eventuellt också kapa kabelhärvan som går under tråget då den trycker mot VR-fästet. Går att få hyfsat rak med återstår att se om den är rak nog för att få en bra signal.

Imorgon (om min polare kommer) så ska jag ställa in offset och installera avgassystemet.

Efter det så är det cable management, men måste skjuta på det tills nästa vecka.

Professionell hatare

Sök