2727
Sök

Körde på sprängsten imorses och sabbade underredet... tror ni VV tar på sig ansvaret?

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
sad jag kan behöva förstående ord just nu från er som älskar er bil lika mycket som jag gör.

efter en sömnlös natt av många anledningar (gammelfarmor gick bort igår, sönderstressad... skit i allmänhet) så åkte jag och gubben i varsin bil till Donken imorses för att vi skulle käka en god frukost, sen skulle jag hem och försöka sova.

Såklart så har något spån tappat sprängsten mitt på 45:an. Jag har ärligt talat inget annat val än att köra rakt på jättebumlingarna (mina andra alternativ var att grisnita och ha en ny bakända bestående av annan bil eller att försöka krypa under fordonet i högerfilen)

Slår såklart sönder underredet, olja och jox överallt sad inget kan beskriva denna totala antiklimax.

Jag ser under den långa väntan i diket (efter att hysteriskt ha bett en arbetare som skulle sanera efter bilen fälla upp min varningstriangel som såklart fastnat eller något...) att de lastbilar som kör förbi med sprängsten inte har surrat sina välfyllda flak alls, och har bakdelen av luckan så långt nedfälld som det går. Inte undra på att det tappas sten...

Sen säger dessutom han som bärgar bilen att detta är inte ovanligt just nu, de tappar tydligen en hel del...

Ringer VV för att skadeanmäla och får ett arrogant "du kan ju glömma ersättning vi har i de flesta fall rätten helt på vår sida"
hmm eh say what?

Vad tror ni, kommer jag ha en chans gentemot jätten eller är det helt naturligt att det tappas sprängsten från flaken då och då under transportsträckan?

Ska ringa bilia nu och se hur det går med bilstackaren... jag trodde jag skulle grina ögonen ur mig imorses. Min pärla! Sönderslagen sad

Jag söker mest medömkan just nu, jag kan fortfarande inte sova och vill bara ha pärlan hemma sad

DFFL
9 020 Inlägg
15 september 2008
Klart att de ska stå för kalaset.
Min åsikt iallafall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 001 Inlägg
15 september 2008
det är han som kör lastbilen som ska ansvara för att ingen last tappas på vägen, som jag ser det så har du rätten på din sida och dom ska ersätta dig för skadorna.

J*vligt tråkigt när sånt händer...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
det är han som kör lastbilen som ska ansvara för att ingen last tappas på vägen, som jag ser det så har du rätten på din sida och dom ska ersätta dig för skadorna.

J*vligt tråkigt när sånt händer...

Jamen typ sad ser framför mig att jag är utan bil i typ 100 år *pessimisst* måndag var det ja....

blacken
15 september 2008
Det är nog en väldigt liten risk att du får någon ersättning ifrån VV. Dom är ju statens gullgrisar. Du skulle ha "grisnitat" och låtit få någon i röven, större chans att få ersättning då..

German Engineering
9 083 Inlägg
15 september 2008
Fyfan va tråkigt sad Men VV är ju statligt så risken är stor att du inte får ett öre i ersättning men jag håller tummarna för din skull

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

4 001 Inlägg
15 september 2008
blacken skrev:
Det är nog en väldigt liten risk att du får någon ersättning ifrån VV. Dom är ju statens gullgrisar. Du skulle ha "grisnitat" och låtit få någon i röven, större chans att få ersättning då..

ifall dom inte ersätter så är det bara att dra det till rättegång, har ingen betydelse ifall dom är statens gullgrisar, dom är ändå ersättningskyldiga.

Utan bil lär du nog bli ett tag tyvärr.

Edt: grisnita och få någon i röven + eventuella skador på sig själv och/eller andra är knappast att rekommendera...
Senast redigerat av kolvas (15 september 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 210 Inlägg
15 september 2008
Får du inte ersättning av försäkringsbolaget då? Det är ju dem som i slutändan kommer att bolla med VV, men troligen så kommer de påstå att du borde ha nitat och skapat trafikkaos med många olyckor som följd.

Då finns det en instans till du kan vända dig till. Det är trafikskadefonden. Givetvis täcker de oftast trafikskador på människor... Men när morsan blev prejad av en polsk idiot i en BMW som smet, så var det trafikskadeförsäkringen som täckte skadorna på hennes bil.

Körv
3 535 Inlägg
15 september 2008
Ring å tjata på dom 118 gånger så kanske du får ut något tillslut smile Du har ju ändå varit med om en olycka. Kunde ju lika gärna kört av vägen typ.

Truckdriving Man

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
blacken skrev:

helt sjukt egentligen! För om jag grisnitat hade det blivit personskador och skador på andras fordon, men då, DÅ vet jag ju att jag fått ersättning, helt sjukt! För såklart så försöker man ju minimera skadorna... ska kanske gå ut och fotta vid vägen hur lastbilarna kör med sprängstenen. Usch man blir ju paranoid.

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
master_lars skrev:
Får du inte ersättning av försäkringsbolaget då? Det är ju dem som i slutändan kommer att bolla med VV, men troligen så kommer de påstå att du borde ha nitat och skapat trafikkaos med många olyckor som följd.

Då finns det en instans till du kan vända dig till. Det är trafikskadefonden. Givetvis täcker de oftast trafikskador på människor... Men när morsan blev prejad av en polsk idiot i en BMW som smet, så var det trafikskadeförsäkringen som täckte skadorna på hennes bil.

Jo men det är ju fortfarande självrisken på 3000:- som känns surt för att de lägger skit på vägen sad

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Ring å tjata på dom 118 gånger så kanske du får ut något tillslut smile Du har ju ändå varit med om en olycka. Kunde ju lika gärna kört av vägen typ.

heh jag är ju tjej så jag vet ju hur man tjatar *har det i generna* big_smile

4 001 Inlägg
15 september 2008
Surface skrev:
master_lars skrev:

Jo men det är ju fortfarande självrisken på 3000:- som känns surt för att de lägger skit på vägen sad

det ska gå på deras försäkring, inte din, du ska inte behöva betala ett skit.

561 Inlägg
15 september 2008
Det är ju inte VV som ansvarar för att en Chaufför tappar sten liksom. Jag fick ingen ersättning när jag skadade två helt nya fälgar av en gatsten som hade åkt ut i vägen...

Tyvärr....

Körv
3 535 Inlägg
15 september 2008
Surface skrev:
decib3L skrev:

heh jag är ju tjej så jag vet ju hur man tjatar *har det i generna* big_smile

Det ordnar sig nog ska du se! big_smile

Truckdriving Man

5 198 Inlägg
15 september 2008
Polisanmäl så får de göra en utredning vilken som körde där just då, å kräv att du ska ha betalt för självrisken.

Är ju trots allt föraransvar att lasten är surrad å inte kan lossna.
Senast redigerat av gamlingen (15 september 2008)

Avstängd
58 Inlägg
15 september 2008
Att du kör på sprängsten kan ju inte vv ta på sig ansvar för.
Dom ersätter väl fel som är orsakade av dom... som att motorn skulle rasa tex.
Har du försäkringen på vv eller?

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
BALAN skrev:
Det är ju inte VV som ansvarar för att en Chaufför tappar sten liksom. Jag fick ingen ersättning när jag skadade två helt nya fälgar av en gatsten som hade åkt ut i vägen...

Tyvärr....

jo faktiskt, det är deras entreprenörer så de är ytterst ansvariga, alla processer drivs gentemot dom sen får de strida internt.

1 749 Inlägg
15 september 2008
Kanske en polisanmälan över att de placerar ut farthinder som man kör sönder bilen på?

Chauffören ansvarar över sin last och ska se till att den kommer fram till dit den ska och inte sprids ut över hela världen.

Stå på dig och lycka till.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

28 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
dragontattoo skrev:
Att du kör på sprängsten kan ju inte vv ta på sig ansvar för.
Dom ersätter väl fel som är orsakade av dom... som att motorn skulle rasa tex.
Har du försäkringen på vv eller?

skule vägverket ersätta om min motor rasar? Nu fattar jag 0 hmm

Sök