Köp en V70, 850 940 & 740 känns lite för gamla enligt mig, en V70 känns bättre att köra. Du ska inte vara så rädd för en långmilare men kolla styrleder & spindelleder. Min V70 Tdi har gått 76000 mil nu och jag har inga stora bekymmer och har inte haft de ca 10000 mil jag kört med den.
Köp en V70, 850 940 & 740 känns lite för gamla enligt mig, en V70 känns bättre att köra. Du ska inte vara så rädd för en långmilare men kolla styrleder & spindelleder. Min V70 Tdi har gått 76000 mil nu och jag har inga stora bekymmer och har inte haft de ca 10000 mil jag kört med den.
nä aldrig mera en som gått så mycket, vill att den heldst bara ska ha gått runt ca 25000. min gamla 745 har gått 45000 vill inte ha en sån långmilare mera
Satsa på att hitta en 940 93-94, då får du B230FD-motorn (116hk) och lite nyare inredning (stolarna, nya nackstöd m.m.). Nackdelen är väl att du fortfarande får gamla M47-växellådan. Borde inte vara speciellt dyra och lär ju inte vara speciellt sönderkörda med tanke på vad det för sitter för slö-motor i. Finns 95:or med B230FD också, men vet inte om dom har nya växellådan M90 tillsammans med den motorn, men det hade nog vart en vettig kombination att få tag i.
Förtydligande: 91/92 B230FB 130hk (lite 'fabrikstrimmad') 93/94 (95) B230FD 116hk, gamla B230F:en med extra avgasrening, Pulsair (som satt på B230E/K) m.m.
Satsa på att hitta en 940 93-94, då får du B230FD-motorn (116hk) och lite nyare inredning (stolarna, nya nackstöd m.m.). Nackdelen är väl att du fortfarande får gamla M47-växellådan. Borde inte vara speciellt dyra och lär ju inte vara speciellt sönderkörda med tanke på vad det för sitter för slö-motor i. Finns 95:or med B230FD också, men vet inte om dom har nya växellådan M90 tillsammans med den motorn, men det hade nog vart en vettig kombination att få tag i.
Förtydligande: 91/92 B230FB 130hk (lite 'fabrikstrimmad') 93/94 (95) B230FD 116hk, gamla B230F:en med extra avgasrening, Pulsair (som satt på B230E/K) m.m.
Har redan haft kontakt me båda, den i kungälv har ej dragkrok och den i strömstad lyser vissa lampor på och kardanstången låter och bromsen tar sent xD men tack ändå, vill ha en gl heldst från 94, vill gärna ha SE paket men man kan ju ej få allt:P
Köp en V70, 850 940 & 740 känns lite för gamla enligt mig, en V70 känns bättre att köra. Du ska inte vara så rädd för en långmilare men kolla styrleder & spindelleder. Min V70 Tdi har gått 76000 mil nu och jag har inga stora bekymmer och har inte haft de ca 10000 mil jag kört med den.
nä aldrig mera en som gått så mycket, vill att den heldst bara ska ha gått runt ca 25000. min gamla 745 har gått 45000 vill inte ha en sån långmilare mera
köp inte en 940, de drar för mycket bensin, en 850 går lite billigare, problemet med bilar beror inte enbart på milen utan oxå på åldern, alltså köper du en gammal bil (850/740/940) så blir det mer problem än om man köper en nyare (V70)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Satsa på att hitta en 940 93-94, då får du B230FD-motorn (116hk) och lite nyare inredning (stolarna, nya nackstöd m.m.). Nackdelen är väl att du fortfarande får gamla M47-växellådan. Borde inte vara speciellt dyra och lär ju inte vara speciellt sönderkörda med tanke på vad det för sitter för slö-motor i. Finns 95:or med B230FD också, men vet inte om dom har nya växellådan M90 tillsammans med den motorn, men det hade nog vart en vettig kombination att få tag i.
Förtydligande: 91/92 B230FB 130hk (lite 'fabrikstrimmad') 93/94 (95) B230FD 116hk, gamla B230F:en med extra avgasrening, Pulsair (som satt på B230E/K) m.m.
Har redan haft kontakt me båda, den i kungälv har ej dragkrok och den i strömstad lyser vissa lampor på och kardanstången låter och bromsen tar sent xD men tack ändå, vill ha en gl heldst från 94, vill gärna ha SE paket men man kan ju ej få allt:P
Satsa på att hitta en 940 93-94, då får du B230FD-motorn (116hk) och lite nyare inredning (stolarna, nya nackstöd m.m.). Nackdelen är väl att du fortfarande får gamla M47-växellådan. Borde inte vara speciellt dyra och lär ju inte vara speciellt sönderkörda med tanke på vad det för sitter för slö-motor i. Finns 95:or med B230FD också, men vet inte om dom har nya växellådan M90 tillsammans med den motorn, men det hade nog vart en vettig kombination att få tag i.
Förtydligande: 91/92 B230FB 130hk (lite 'fabrikstrimmad') 93/94 (95) B230FD 116hk, gamla B230F:en med extra avgasrening, Pulsair (som satt på B230E/K) m.m.
Har redan haft kontakt me båda, den i kungälv har ej dragkrok och den i strömstad lyser vissa lampor på och kardanstången låter och bromsen tar sent xD men tack ändå, vill ha en gl heldst från 94, vill gärna ha SE paket men man kan ju ej få allt:P
Som en del har sagt så tror jag inte att du får en fin 855:a, som inte har gått överdrivet långt och som inte är en massa fel på. Det är bättre att spara. Jag gav nästan 40.000kr för min förra 855:a. Och det märkes vad man betalade för.
Jag tycker ändå att det är vettigare att satsa på en 855:a. 945:or är inget jag föredrar.
Som en del har sagt så tror jag inte att du får en fin 855:a, som inte har gått överdrivet långt och som inte är en massa fel på. Det är bättre att spara. Jag gav nästan 40.000kr för min förra 855:a. Och det märkes vad man betalade för.
Jag tycker ändå att det är vettigare att satsa på en 855:a. 945:or är inget jag föredrar.
Nä men jag vill haen bl i år o inte om fler å å jag sparat
Jag är också på jakt efter en 855.a GLT eller T5. Den ska inte vara röd eller vit och inte ha gått jorden runt. I prisklassen 30-35:- Om någon här på garaget ska sälja så säg till!