2782
Sök

Är tyskimport så farligt som alla verkar tro ?

133 Inlägg
18 september 2008
#41
azid skrev:
Hoegwall skrev:
Mortalis skrev:

Alla italienimport e långt från slitna...känner en som plockat hem mängder med Volvos från motsvarande Bilia i Italien (tidigare tjänstebilar) och visst har några inte varit superbra skick, men många riktigt fina.
Farsan köpte en av honom och har haft den i 4 år nu utan några direkta problem.
Det man får vara beredd på med Italienska bilar e lite parkeringsskador hehe

Det farliga med italienimport är att även om det står T5 så är det bara en 2,0 liters istället för 2,3 liters så jag får lite ont i magen av italienimport.
Funderar dock på att ta hem både hoj och bil från tyskland.. Suzuki sv 650 s och bmw e36 325 eller 328...

2,0 ska tydligen vara bättre i dom flesta avsenden.. sen 3dl vad fan spelar det för roll? att bilen kanske går lite lite billigare nej det vill man ju inte få en volvo att göra....

du hasplar ur dig nonsens överallt

Menar du mig när du skriver "du halspar ur dig nonsens överallt"??
Det det är såhär, att okej, 3 dl gör inte så mycket MEN cylinderväggarna i en 2,0:a är mycket tunnare och har lättare för att komma i svajning om man skulle trimma bilen eller ställa upp laddtrycket...
Därför får jag fortfarande ont i magen av italienimporterade volvos..

If you don't live for something, you'll die for nothing

133 Inlägg
18 september 2008
#42
Pikey skrev:
Hoegwall skrev:
Mortalis skrev:

Alla italienimport e långt från slitna...känner en som plockat hem mängder med Volvos från motsvarande Bilia i Italien (tidigare tjänstebilar) och visst har några inte varit superbra skick, men många riktigt fina.
Farsan köpte en av honom och har haft den i 4 år nu utan några direkta problem.
Det man får vara beredd på med Italienska bilar e lite parkeringsskador hehe

Det farliga med italienimport är att även om det står T5 så är det bara en 2,0 liters istället för 2,3 liters så jag får lite ont i magen av italienimport.
Funderar dock på att ta hem både hoj och bil från tyskland.. Suzuki sv 650 s och bmw e36 325 eller 328...

Sparar du såpass mycket pengar på att ta hem en hoj och en gammal BMW från Italien med tanke på frakt etc?

Kontakter.. What more can I say..
Sen är det inte pengarna jag tänker på.. Utan det är mest för bmw som har gått i sverige är oftast ganska rostiga om de inte är riktigt välvårdade.. Det är mest det jag tänker på..

If you don't live for something, you'll die for nothing

SLK
610 Inlägg
18 september 2008
#43
I Tyskland har du mycket bättre urval samt att deras bilar är mycket bättre utrustade. Hur många RS6: or har du i Sverige och hur många i Tyskland? Satsa på en fin Tyskimport och gå inte blint på endast priset. Kolla på skicket och lite till så har du gjort en bra affär.

Sen behöver du inte bara rädd att få den sålt sen, de som är rädda för importerade bilar köper den inte. Den som vet lite mer, och är sugen efter en välvårdad bil köper från dig eller så åker han själv ner och importerar.

Lycka till!

Olika
907 Inlägg
18 september 2008
#44
Hoegwall skrev:
azid skrev:
Hoegwall skrev:

Det farliga med italienimport är att även om det står T5 så är det bara en 2,0 liters istället för 2,3 liters så jag får lite ont i magen av italienimport.
Funderar dock på att ta hem både hoj och bil från tyskland.. Suzuki sv 650 s och bmw e36 325 eller 328...

2,0 ska tydligen vara bättre i dom flesta avsenden.. sen 3dl vad fan spelar det för roll? att bilen kanske går lite lite billigare nej det vill man ju inte få en volvo att göra....

du hasplar ur dig nonsens överallt

Menar du mig när du skriver "du halspar ur dig nonsens överallt"??
Det det är såhär, att okej, 3 dl gör inte så mycket MEN cylinderväggarna i en 2,0:a är mycket tunnare och har lättare för att komma i svajning om man skulle trimma bilen eller ställa upp laddtrycket...
Därför får jag fortfarande ont i magen av italienimporterade volvos..

Som jag ser det borde cylinderväggarna vara TJOCKARE i en motor med mindre volym.

Mvh
Fredrik

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 september 2008
#45
Hoegwall skrev:
azid skrev:
Hoegwall skrev:

Det farliga med italienimport är att även om det står T5 så är det bara en 2,0 liters istället för 2,3 liters så jag får lite ont i magen av italienimport.
Funderar dock på att ta hem både hoj och bil från tyskland.. Suzuki sv 650 s och bmw e36 325 eller 328...

2,0 ska tydligen vara bättre i dom flesta avsenden.. sen 3dl vad fan spelar det för roll? att bilen kanske går lite lite billigare nej det vill man ju inte få en volvo att göra....

du hasplar ur dig nonsens överallt

Menar du mig när du skriver "du halspar ur dig nonsens överallt"??
Det det är såhär, att okej, 3 dl gör inte så mycket MEN cylinderväggarna i en 2,0:a är mycket tunnare och har lättare för att komma i svajning om man skulle trimma bilen eller ställa upp laddtrycket...
Därför får jag fortfarande ont i magen av italienimporterade volvos..

så det är ett annat block i 2,0?...

2slow

557 Inlägg
18 september 2008
#46
Jag har väl inga dyrgripar till bilar men jag har tre stycken tysk import.
Volvo 850
Volvo 855
Audi 80.

Har inte haft nå strul med nått.


VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 september 2008
#47
Pikey skrev:
Hoegwall skrev:
Mortalis skrev:

Alla italienimport e långt från slitna...känner en som plockat hem mängder med Volvos från motsvarande Bilia i Italien (tidigare tjänstebilar) och visst har några inte varit superbra skick, men många riktigt fina.
Farsan köpte en av honom och har haft den i 4 år nu utan några direkta problem.
Det man får vara beredd på med Italienska bilar e lite parkeringsskador hehe

Det farliga med italienimport är att även om det står T5 så är det bara en 2,0 liters istället för 2,3 liters så jag får lite ont i magen av italienimport.
Funderar dock på att ta hem både hoj och bil från tyskland.. Suzuki sv 650 s och bmw e36 325 eller 328...

Sparar du såpass mycket pengar på att ta hem en hoj och en gammal BMW från Italien med tanke på frakt etc?

Du får ju åka ner o göra en semester av det smile Bara o köra upp, tar nån dag, visst, men de blir ju som sagt en liten tripp också smile
Vi sparade väl ca 35% jämfört med vad den kostade i Sverige, enligt Bilia när de fick se den.


403 Inlägg
19 september 2008
#48
Har en saab 9000 som är tyskimport! dom äldre 9000 är kända för rosta rätt bra men på min finns ingen rost alls!smile Bilarna som va till för tyskland va det bättre rostskydd på och där bilen har gått har dom ju ingen salt heller på vintern! Är böter på vissa ställen i tyskland om man har en rostig bil:)!

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#49
alminjo skrev:
I Tyskland har du mycket bättre urval samt att deras bilar är mycket bättre utrustade. Hur många RS6: or har du i Sverige och hur många i Tyskland? Satsa på en fin Tyskimport och gå inte blint på endast priset. Kolla på skicket och lite till så har du gjort en bra affär.

Sen behöver du inte bara rädd att få den sålt sen, de som är rädda för importerade bilar köper den inte. Den som vet lite mer, och är sugen efter en välvårdad bil köper från dig eller så åker han själv ner och importerar.

Lycka till!

Tack!

Precis så som du tänker tänker ja också.. ja är inge rädd alls för importare, men vissa verkar helt livrädda. :S  bara att den aldrig är rejält kallstartad ochj vinterkörd gör ju mycket på en sån bil smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#50
LAE skrev:
Ellertz skrev:
Vi kan ju sluta jämföra den med svensksålda. För svensksåld blir den aldrig.
Men eftersom dom är 100K billigare än andra importerade tror ja på min kalkyl. ja har svårt att tro på att en bil som i dagsläget ligger kring 300 000Kr är billigare än 200 000kr på ett år. Den är ju inte ny, så största värdeminskningen är redan gjord, och visst, ja kan sälja den efter 8-10 månader också, de är ju bara att ha koll på blocket vad dom importerade går för. och nästan alla RS6 or är importerade, vare sig det står det i annonsen eller inte.

Du får alltså tag i en bil i Tyskland som är 100 kkr billigare än andra importbilar, det låter ju bra. Vad jämför du med andra bilar i Tyskland eller vad man begär för likvärdiga bilar i Sverge? Du kanske har bra kontakter och tror du på din kalkyl så låter det som en bra affär. Samtidigt ska man komma ihåg att "man får det man betalar för", billig bil, många mil på mätaren, sämre skick. Dyr bil, bättre skick, mindre mil på mätaren. Samtidigt vill jag påstå att det är svårt att sälja en bil privat i prisklassen 200-300 kkr. Måste köparen ta lån då blir det banklån och då krävs säkerhet eller borgen. Däremot är det lättare att köpa en bil av en bilfirma, bilhandlarlån med bilen som säkerhet. Kan man inte betala tar finansbolaget tillbaka bilen och man förlorar det man har betalat in. Därför säljs de flesta dyrare bilar via bilhandeln, där gäller normalt också en form att trygghet efter köpet med garantier och reklamationer även på begagnat. Köper man av en privat gäller normalt inga garantier.
Tror du på din kalkyl så lycka till med bilaffärerna, jag har ingenting emot att det går vägen, jag ville bara belysa vad jag har för åsikter i frågan.

joo iofs, ja antar att du inte kör med din bil på vintern, men en bil som gått 20 000 mil i tyskland ser jag som en lågmilare i jämförelse med svenska. Bara att den aldrig har blivit startad i minusgrader eller körd i snö/salt gör ju extremt mycket på en bil. Vissa säger att en kallstart sliter lika mycket som 60 mil på motorvägen.
joo man tappar många köpare eftersom det inte är en bilfirma, men just nu finns det ingen bilfirma i sverige som säljer en RS6 avant, iaf inte på blocket. så vill man ha en RS6 blire nästan till att köpa av privatperson.

Det är bra att du delar med dig av dina åsikter, det är ju de tråden går ut på smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!


Sök