3585
Sök

Vad äre lägsta sweedbank lånar ut !? ;S

332 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Jag är desperat efter pengar just nu till ett mkt fint inköp som jag måste handla in helst denna månad gahhh.... Är medlem på sweedbank och har inga betalningsanmärknignar elr sånt skit;P  jobbar 60 % och får ut nåt på 10 till 11 tusen ungefär i månadslön, betalar alltid hyran o räkningar i tid..... är det möjligt att banken vill låna ut typ 6 till 10 tusen till mej ??

När jag läste om ansöka lån på sweedbanks hemsida så hitta jag bara stora summor, kan man inte ansöka om 6 till 10 tusen elr nå? Nån som har lånat så lite av dom elr måste man låna mer? Ska iaf dit i övermorgon o höra... men skulle va rart om nån haden å hyffsat svar nu ;P

Hur funkar sweedbanks kredit kort egentligen? man har en månad på sig o betala va från det att man har tagit ut ? :S
Senast redigerat av HBB (17 september 2008)

1 079 Inlägg
17 september 2008
Dina frågor svarar nog Swedbank själva bäst på.

Gasglad
295 Inlägg
17 september 2008
Lägsta du kan låna tror jag är 30K.. men som andra skrivit hör med banken, dem är bara ett telefonsamtal bort. Eller sök på deras hemsida?

645 Inlägg
17 september 2008
Weermets skrev:
Lägsta du kan låna tror jag är 30K.. men som andra skrivit hör med banken, dem är bara ett telefonsamtal bort. Eller sök på deras hemsida?

Det gäller nog bara lån av pengar för bilköp tror jag, om du däremot tar ett privatlån så kan du låna mindre. Jag lånade 12000kr av Swedbank förut när jag köpte mina 19" fälgar o däck till min gamla S40.

16 197 Inlägg
17 september 2008
tror nog att 10.000 e de minsta dom lånar ut..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

332 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
okej ;P jo jag ska till sweedbank imorn bitti redan haha o ställa mina frågor smile men har hört att fixar man sweedbanks kreditkort me en liten summa på så kan man dela upp betalningen, men får se hure blir ;P

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 september 2008
I ett sånt fall skulle du nog gå till chefen och fråga om förskott på lönen.

Det vet jag andra som gör, har de mycket utgifter en månad så lånar de av företaget, antingen förskott på lönen samma månad eller förskott av kommande månad om det är sådana summor det gäller.
Senast redigerat av Martin 9-3 (17 september 2008)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

332 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
jo så skulle man ju kuna göra men nu äre så att dom har tagit bort det så vi får inte ta ut förskott längre, så jälva drygt sad men hur funkar egentligen sweedbanks kreditkort? jag har hört så olika, vissa säger att man ahr en månad på sig o betala medans andra säger att man får dela upp betalningen.... !??

672 Inlägg
18 september 2008
Om du ansöker på nätet får du väll svar på studs typ... bara å sätta in övserskottet på en gng om nu summan är för stor.
Men sånna slantar har du väll kanske nån anhörig som kan låna dej?
Senast redigerat av smiler (18 september 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

332 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Nu har jag hittat svar på sweedbanks hemsida;P sweedbanks kreditkort, antigen betalar man hela summan på samma månad elr så får man dela upp betalningen på tex tre månader elr nå men då blire lite ränta.... nja just nu har ja ingen anhörig som kan låna ut sex tusen te mej bara sådär;P det e väl isåfall mina föräldrar men skulle dom veta va ja skulle köpa så ikke haha...

9 108 Inlägg
18 september 2008
HBB skrev:
Nu har jag hittat svar på sweedbanks hemsida;P sweedbanks kreditkort, antigen betalar man hela summan på samma månad elr så får man dela upp betalningen på tex tre månader elr nå men då blire lite ränta.... nja just nu har ja ingen anhörig som kan låna ut sex tusen te mej bara sådär;P det e väl isåfall mina föräldrar men skulle dom veta va ja skulle köpa så ikke haha...

Har man sagt A får man säga B hehe, seså, vad ska du köpa! roll

Jag hade nog hellre tagit ett litet lån än att börja använda kreditkort, det blir nog väldigt lätt en ond cirkel att man använder kreditkortspengarna till att betala kreditkortsräkningen, speciellt när man inte tjänar så mycket.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
18 september 2008
är det verkligen nödvändigt att köpa det om du inte har råd? sälj av lite saker så du har råd?
bättre att ha kvar en buffert om något händer (om man nu inte bor hemma då kan man leva på nästa noll kronor per månad).

minst 1 månadslön på kontot bör man ha för att gardera sig, lån men framförallt krediter är av ondo (om det inte gäller kapitalinvesteringar tex hus)

Allfixare
1 475 Inlägg
18 september 2008
Det stavas Swedbank! Inte sweedbank!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 september 2008
kan man inte hosta upp 10k för att köpa nått så ska man inte köpa det... har du inte råd med det idag så har du inte råd nästa vecka heller

banken lånar inte ut för att vara snäll utan för att tjäna pengar....
Senast redigerat av azid (18 september 2008)

2slow

Eldknast
915 Inlägg
18 september 2008
Så fort du lånar pengar kommer saken du köper att kosta mer i slutändan. Hade du inte pengar till det från början kommer du ju inte ha det nästa månad heller?

Framförallt om det gäller en så pass pyttesumma. Banken kommer ju kolla konstigt på dig om du lånar 6000:-. Bättre att spara en månad eller två och sen köpa, eller?

Tiden är rolig när det går fort... :)

1 878 Inlägg
18 september 2008
ser att du nämner kreditkort,
det funkar så att du bestämmer vilken gräns du vill ha på kortet (tex: 15,000:-) så säg om du använder 10,000:- så betalar du av 3% av det varje månad. alltså du kan lägga mer om du vill, men aldrig lägre än 3% det du har utnyttjat.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 september 2008
fish skrev:

Inspiration comes standard

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 september 2008
Frozen1985 skrev:
ser att du nämner kreditkort,
det funkar så att du bestämmer vilken gräns du vill ha på kortet (tex: 15,000:-) så säg om du använder 10,000:- så betalar du av 3% av det varje månad. alltså du kan lägga mer om du vill, men aldrig lägre än 3% det du har utnyttjat.

så funkar det inte  på brorsans och mitt företag
vi har en kredit på 35000
vissa månader sätter vi inte in ett öre då vi inte jobbat något
och i bland går det in 50000++
men kanske är skillnad om det är företag och privat ?

OEM <3
6 957 Inlägg
18 september 2008
Edvinoo skrev:
fish skrev:

Men för H-E, alla kan inte vara perfekta som er mad

Spara ihop pengar ist!

OEM <3

Skaune
18 september 2008
ok, det minsta beloppet är 30.000:- annars e det annat typ av lån lån som heter kontokredit med 10,25% ränta om jag inte minns fel!

Sök